Skifer huler som ruster

er disse farlige å bruke i akvariet?

Kjøpe meg 6 huler for en del år tilbake, men kom aldri så langt at jeg fikk brukt de i noen av karene. Så når vi tok frem de nå, så ser vi at alle 6 er rustbrune både her og der.
Inaktiv bruker
Rust? Hm, høres ikke bra ut. Da er det mye Jern (FE) I steinene.
Det KAN jo gå, men det har jo litt med mengde vann og hvor mye rust det er.
Det ligner iallefall på rust. Er ikke kjempemasse rust, men litt. Akvariet er 283 liter, og jeg har akkurat nå 4 huler, men kan jo ta ut alle eller 2-3.
det er slik på nesten alle mine og jeg har hatt de i karet i snartet år nå...
ikke noe problem her iallefall
en ting jeg har fundert på også,vi som ahr denne interessen,att vannverider og div må være perfekt,hvordan er det der selve fisken lever i det fri.der ligger det masse rart
Larsern
en ting jeg har fundert på også,vi som ahr denne interessen,att vannverider og div må være perfekt,hvordan er det der selve fisken lever i det fri.der ligger det masse rart


Ja, det har jeg tenkt på mange ganger også. Men i naturen så byttes vannet ut kontinuerlig (nesten iallefall), mens vi bare renser det. Og pumpene vi har fjerner jo ikke alle ulumskhetene som er i vannet, som tungmetaller osv.

Men takk for svar, da får jeg bare satse på at det går bra, så får jeg heller bare følge med litt ekstra.
Kjøp deg en test for jern, og så følger du med

Plantene forbruker jern, og spesielt de røde.
Jeg skal gjøre det. Men iom at plantene forbruker jern, så må det jo være litt bra også? For man tilsetter jo ofte jern for plantene sin del.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap