Vurderer å skaffe guppy!

Hei,

Jeg har tenkt til å kjøpe guppy til mitt 125 L kar, men har for bløtt vann (4-5 i GH). Går det fortsatt an å ha guppy i karet da, eller må man begynne å kjøpe inn sånne salter/tabletter/pulver og sånt for det?
Ser du bor på strømmen, i dyrebutikken på strømmen storsenter hadde de stener (som går i oppløsning) som gir hardere vann ^^.

Hvis du vil ha guppy så burde du jo oppfylle kravene. Samme gjelder om du har andre fisk i akvariet (:
Thesaura
Ser du bor på strømmen, i dyrebutikken på strømmen storsenter hadde de stener (som går i oppløsning) som gir hardere vann ^^. Hvis du vil ha guppy så burde du jo oppfylle kravene. Samme gjelder om du har andre fisk i akvariet (:


Enig,men.

Probleme med dette er flere grunner.
1. Hvis du plutselig får lyst til å drette en l-Malle,cory osv er dette dumt da du ikke kan justere vannverdiene.
2. Et problem som folk sliter med, med disse steinene er at GH blir alt for høy
Det er osså mange andre grunner

Men istedenfår så kan du jo kjøpe en kalkstein som du bare kan ta ut når du vil hos meg har denne steinen hatt forskjellige virkninger. Både høyere GH eller stabil GH eller stabil ph.

Men jeg anbefaler osså at du kjøper inn salt ! Da guppy fort får sopp å egentlig trenger lit salt i vannet
Ok, takk for tips!
Det er uansett ikke sikkert jeg skal ha guppy, men jeg skal helt sikkert ha ancistrus sp. og der passer vannet bra
Ble egentlig litt revet med av fargene og den lette leken til guppyene Men siden dere sier litt om salter og andre midler, er det noen priser på dette og anbefalinger av hvilke som er best å bruke?
Tilfeldig bekjentskap
© Rikke Rye-Holmboe
Reklame for plussmedlemskap