Kan ta det enkleste først, akvariet er ikke nystartet, det har putret og gått 2 års tid. Først hadde vi en pumpe som sikkert var litt i minste laget, men nå har vi byttet til Fluval U3, den gir mye mer sirkulasjon i vannet.
Jeg forhørte meg på den lokale dyrebutikken, han mente det var sopp, så har medisinert mot det. Lurer på om det ikke var sopp, men munn/finne råte.
Spes neontetraen har hvite "byller/kuler" rundt munnen, og finnen er på en måte slitt, ser nesten ut som noen har spist på de. Så har det såret blitt helt hvitt i kanten. Er kun på neontetraen jeg har sett det.
Lurer på om de andre fiskene kan ha dødd av medisinen mot sopp.. Brukte JBL Argudol, etter 50% vannskifte, så lot jeg medisinen gå en uke før nytt 50 % vannskifte.
Nå har jeg kun målestrips til vannkvalitet, men både nitritt og nitrat verdiene er veldig lave, 0-10. De andre veriene som jeg måler er GH, KH, og pH, alle viser normale resultat.
Har planer om å kjøre til over påske før det flytter inn flere, skal bort i påsken.. Så da har jeg litt tid på å få akvariet i orden, og planlegge litt hvilke sorter som skal få flytte inn.