Litt spørsmål

har en del spørsmål som jeg lurer på og setter pris på svar!

1. Kan man ha for mye planter? (hvor mange er for mye?)

2. Kan man ha både grus og sand? tenkte kanskje å ha biltemasand(?) fremme og grus bak.

3. Hvorfor ødelegger fiskene plantene mine?? hvordan får jeg de til å slutte med det? de drar av bladene og biter av slik at alt ligger bare og flyter...

4. Hvor får jeg tak i svart bakgrunn? Er det fint forresten? Eller er det finere med helt blå??

5. Så lurer jeg veldig på en ting, om det er termostatet eller vannet som er feil. Har plassert akvariet på hel feil plass slik at det står på veggen der oven på en måte står forran. Så når jeg fyrer stiger temperaturen og synker når det har vært slukket en stund. Når jeg kjenner nedi akvariet så virker det ikke som det er noe varmere enn når det er normalt. Karet er 250l så det skal vel også litt til å varme det opp? eller blir det rett og slett for varmt for akvariet å stå der?? eller vil varmen fra oven varme opp termostatet slik at den viser feil ? Det er en klistertermostat som er på ruta utenfor akvariet.

Tusen takk for svar!
spm1)
Har du mye planter er det bare og kompansere med gjødning. for mye planter er når du føler det er for mye.

spm2)
det å bruke grus og sand blir som regel bare til ei god blanding til slutt, det er best å bruke bare sand eller grus.
Sand er lettere og gjøre ren og finere å se på.

Spm4)
skal du ha heilt svart bakgrunn kan du bruke en søppelsekk.

spm5)
Nå skal eg ikkje sei det heilt sikkert men eg tror dei klistertermometera er upålitelige.
Kjøp deg ett sånt
http://www.webzoo.no/default.pl?showProduct=6061&pageId=593

Nå har eg svart på noen av spørsmåla dine og du får sikkert meir utfyllande etter kvart.
3. Hva slags fisker har du ?
Malawifan
3. Hva slags fisker har du ?


Jeg har scalarer, sverddrager, neontetra, sommerfuglciklider, siamesere(?) og gibbiceps
Ingen av de fiskens er Vel direkte plantespisere vad jag vet. Så låter litt rart.

Men att dekke bakgrunden med sort kan brukas som nevnt over, plastpose. Lr sån solfilm til bilruter, finner du på biltema där du skall kjöpa sanden lr så tar du vanlig sort spray färg og sprayer på Utsiden av glaset. Men det alternativet är ju vanskligt att gjöre ogjort.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap