Ancistrus som jager hverandre?

Ok, skal prøve å gjøre dette innlegget kort!

Har fra før av en 7-8 cm ancistrus av det mannlige kjønn, så jeg tenkte meg at jeg skulle skaffe meg en av det kvinnelige kjønn (samme str), så for 3 timer siden slapp jeg oppi ancistrus vf av det kvinnlige kjønn. Problemet er nå at den som var der fra før (mannen) lurer seg litt opp på dama, og da skvetter damen fort til andre enden av akvariet. De jager hverandre ikke på en jage måte, er mere forfulgelse/snikelse!

Er dette normalt?

Noen som har noe mere å fortelle rundt å sette oppi ancistrus til en annen ancistrus, og hvordan man får de i lek?
En liten oppdatering! Nå hadde jeg fått litt finne sopp på gullfiskene jeg hadde i kartet med ancistrussene, men min gode venn esha 2000 fiksa det , men jeg ser fortsatt at de plutselig jager hverandre i noen seilt der før det er helt stille! , ingen av de holder seg i nærheten av HULA, og den nyinnkjøpte hunnen rører ikke squash, er dette fordi hun er redd hannen som jager henne, eller tar det bare litt tid før hun skjønner at squash er spiselig???
Inaktiv bruker
Ancistrus jager bestandig på hverandre om det er to av samme kjønn, lite huler og det trenger ikke være noe spesiellt. Det er helt normalt. Så lenge de har den plassen de skal ha så skal det gå bra, men du kan jo sette inn flere huler så kan du jo se om det blir bedre.
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap