Co2

kan noen forklare meg hvordan man setter opp det settet nutrafin co2 system,hva som skal være oppi den flasken, i rekke følge ,og hvor mye vann.og tar det lang tid før det begynner og komme bobler.
Det finnes refiller å få kjøpt, men det billigste er å blande selv. Jeg brukte en halv desiliter sukker, en halv teskje tørrgjær, en litt full teskje med bakepulver og fyllte så opp med ca en halv liter lunkent vann. Spalten som går oppover i beholderen viser vel hvor høyt oppe vannet skal stå.

Det starter å boble etter ganske kort tid synes jeg å huske (er noen år siden jeg brukte denne). Vær obs på at beholderen må stå noenlunde lunt for at satsen skal gå. Og sørg også for at den står stødig slik at den ikke kan velte under et uhell og kjøre sats i karet :-P
ok,takk for svar.Vurderer kjøpe komplett co2 system,noe og anbefale der.
Jeg fant etterhvert ut at jeg hadde såpass lite lys i akvariene mine at co2 tilsetning hadde liten til ingen virkning så jeg har ikke brukt det nutrafin settet på mange år. Dessuten måtte jeg hele tiden passe på kh slik at ph-en ikke falt for mye. Jeg har heller satset på lettholdte planter som ikke krever så mye og er mer enn fornøyd med det.

Får håpe noen som har prøvd ut andre co2 systemer kan svare deg på hva slags system som egner seg best hos deg
ok,de amatør settene jeg har er får små til mitt 720liter kar,de takler visst 180l.

men mener selv att litt hjelper også,eller er det totalt bortkastet,nå må det sises att jeg har veldig mye planter nedi karret mitt,mange ville sagt det var for mye. har masse lys også.
men er jo mann da,så noe vil ha mere duppedingser.
Da spørs det om du trenger ett litt mer proft system ja og det har jeg overhode ikke greie på må jeg innrømme.

Duppedingser er alltid morro, uansett kjønn
takker for att du svarer jeg da..
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap