Mangrovekrabber

Har planer om å sette opp
et akvaterrarium med
mangrovekrabber og noe
endlers.
Tips til innredning??????
Krabbene er nødt til å ha en land del. Jeg skrudde sugekopper i en rot som jeg festet til glasset. Så la jeg bare en rot opp på skrå så de kunne komme seg opp. Disse kan ta fiskene hvis de får muligheten. Lykke til, er fascinerende dyr
Inaktiv bruker
Du må ha en plass der krabben kan gå på land.

Ferskvannskrabbe som er svært territoriell mot sin egen art og kan raskt klippe av bein og klør til artsfrender. Kan lett kjennes igjen på hannens store, røde klør som har gitt den sitt engelske navn.

Må være i et akvarium med god filtrering og landområde den kan klatre opp på.
Den gjør gjerne sitt fornødne på land.

Spiser og terroriserer det meste av planter, men javabregne får som regel stå i fred.

Pseudosesarma moeshi blir som regel importert og solgt som Sesarma bidens, som er en helt annen krabbeart som ikke finnes på markedet. Denne feilen er derfor svært utbredt i artikler på nettet.
Takk for svar!
Skal legge ut bilder
av prosjektet
senere i denne tråden!!!
ikke noe problem å ha 2 stk i en 60l, så aldri noe til slossing i det heletatt.
Kjøpte meg terrariet forrige fredag
og har latt akvariet stått
i gang i en uke sammen med noen endlers som jeg la
oppi samme fredag som jeg kjøte terrariet.
Kjøpte meeg tre krabber i går.
Facinerende dyr!!!!!!!
Skal legge ut bilder!!!!!!!!!
Hva betalte du for krabbene?
Ca. 120 kr stk.
Du kan få en til gratis av meg om du klarer å fange den Jeg gjorde kunststykke å slippe en oppi det store karret mitt, har bare sett krabben 1 gang på 2 mnd, men jeg ser stadig hva den driver med på natta..... Klipper de stakkars kryptokorinene mine i tillegg til en etterlengtet lotus som jeg fant i danmark nå i påsken, så fort det kom ett skudd fra løken var det borte neste dag
Du kan prøve å legge litt mat på landdelen slik at den holder seg der en stund til du får fanget den.
Takk for tilbudet!!!!
Tar gjerne imot en krabbe til!!!
Noen tips til hva jeg kan
mate dem med??????
(krabbene altså)
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap