Krise!!??

Har en kongodvergmunn ruger som nå jager min pallet ciklide denne har nå yngel og tar dem ut, og han ser jo dette, min andre ciklide ser ut som skal dø nå ligger bare under en rot, virker som at den andre ikke vil ha han der..

det jeg lurer på er kan jeg legge kongon min i ei bøtte så lenge,? venter på akvarium til uka, men trenger den tydlighvis nå!

håper på hjelp!!
Du kan kanskje prøve å isolere den fisken/fiskene som skremmer vettet av de andre i en bøtte eller annet, dog med vann fra akvariet de går i nå og sette inn en luftestein slik at de får nok oksygen i natt. I morgen er det bytte av vann og rengjøring for avfall. Bruk kun bøtte eller annet som kun har hatt akvarievann i seg, og ikke den gamle vaskebøtta Mørklegg den slik at de roer seg. Ingen foring selvfølgelig i denne tiden.

Dette er ment som et velmenende råd, og ikke en fasit på om det går bra eller ikke

Lykke til
Ja ta den ut og ha den i en beholder til du får ett annet akvarie og ha den i. Begge artene er flotte dverg ciklider fra Afrika. Har Kongo dvergmunnrugeren selv og har hatt paletter tidligere.
Takker for svar da en kongon i ei bøtte med pumpe så lenge aldri sett han så rolig, gleder meg til akvariet kommer, trenger litt større rom ja
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap