Død i akvariet-creaping death

Har hatt en del fiskedød i akvariet mitt. I dag pella jeg ut to maller og en annen flott liten tass jeg ikke vet navnet på, men trist lell....
Er akkurat ferdig med behandling av sopp på fiskene. Har hatt to behandlinger med Costapur etter anvisning. Fiskene hadde tidlig tegn på infeksjon og jeg fikk startet behandling fort. Og så skjer dette arg..
Ingen av mallene så syke ut. Jeg forer med vanlig for bruker ikke mallefor, men har bestilt dette. Har et 300 liters akvarium og har vel pella ut ca 7-8 fisk som har vandra heden de siste 2-3 ukene. Har hatt akvariumet en ca 6 uker. Ingen død i starten.
Ph verdiene har vært fine, temperatur stabil på 24 grader, men har satt opp temperaturen til 26 grader de siste tre dagene pga behandlingen mot sopp.
Kan noen hjelpe meg og gi meg noen tips? Hva skal jeg se etter?

Conrad
Da har du sannsynligvis hatt fiskene i altfor tidlig. De ble da utsatt for en skikkelig nitrittforgiftning eller amoniakkforgiftnign. Karet ditt burde stått og gått seg inn i minst 6 uker før du har noe levende oppi. Du bør også tilsette fisker veldig forsiktig til og begynne med pga belastningen.
Hva har PH , GH og nitritt verdiene dine vært på? Bruk helst dråpetester for de er mest nøyaktig. Du bør måle verdiene dine og se hva de er og evt bytte vann. Kan ikke gi flere råd før jeg vet hva de verdiene er.
Hei takk for svar. Jeg tappa opp 50 liter av vannet før jeg flytta det. Akvariet er ikke nytt og både fisk og planter har hatt samme vann fra før jeg flytta det.
Det gamle vannet har lite å si, det er bakteriene i pumpa som er viktige å ta vare på. Har du testet vannet for nitritt, NO2 ?

Anbefaler å lese denne artikkelen om vannverdier.
Inaktiv bruker
Test det også for ammoniakk.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Bruun
Reklame for plussmedlemskap