- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Black ghost knife fish og snegler.
Black ghost knife fish og snegler.
Hei har et akvarium med en Black Ghost Knife Fish og spørsmålet mitt er om disse spiser snegler. Har forstått det slik av den informasjonen jeg finner på nettet at de er altetende men mygglarver og reker er favoritter i matveien.
Hvordan vil middels store eller store eksempelvis eplesnegler overleve i et akvarium med Black Ghost Knife Fish?
Hvordan vil middels store eller store eksempelvis eplesnegler overleve i et akvarium med Black Ghost Knife Fish?
Postet 18.04.12 kl 16:57
Jeg har en voksen black ghost sammen med (blant annet) diverse snegler i mitt 540-liters kar. Jeg har aldri sett den prøve å ta en snegle, den holder seg til foret den får. Har både eplesnegler som formerer seg og ser ut til å vokse opp greit, og de mer avlange spiral-type sneglene som jeg ikke husker navnet på i farta.
Postet 18.04.12 kl 17:25
Postet 18.04.12 kl 19:06
Postet 18.04.12 kl 20:55
Postet 18.04.12 kl 21:09
Postet 18.04.12 kl 21:49
Postet 18.04.12 kl 23:38
Så lenge det ikke er noe som dreper sneglene så kan jeg leve med det.
Trenger noen som rydder opp i alger annet og annet "uønsket" materiale i akvariumet og har funnet ut at snegler er veldig bra i mitt lille akvarium.
Jeg så at sneglene spiste opp rekeskjell som rekene mistet og tenker at de er gode "vaktmestere"
I det store akvariumet har jeg en del grønn alger som jeg har lyst til å bli kvitt derfor ønsker jeg noen snegler som kan rydde opp.
De er helt fantasiske når de gjelder det. Det var mulig å se spor etter der hvor sneglene hadde gått og spist seg gjennom algene på glasset. Dessuten holder de plantene nede på et akseptablet nivå så de ikke vokser seg over alle breddegrader og jeg trenger ikke å "trimme hekken" selv.
Alt skjer naturlig og det liker jeg
Trenger noen som rydder opp i alger annet og annet "uønsket" materiale i akvariumet og har funnet ut at snegler er veldig bra i mitt lille akvarium.
Jeg så at sneglene spiste opp rekeskjell som rekene mistet og tenker at de er gode "vaktmestere"
I det store akvariumet har jeg en del grønn alger som jeg har lyst til å bli kvitt derfor ønsker jeg noen snegler som kan rydde opp.
De er helt fantasiske når de gjelder det. Det var mulig å se spor etter der hvor sneglene hadde gått og spist seg gjennom algene på glasset. Dessuten holder de plantene nede på et akseptablet nivå så de ikke vokser seg over alle breddegrader og jeg trenger ikke å "trimme hekken" selv.
Alt skjer naturlig og det liker jeg
Postet 19.04.12 kl 00:34