Hvem er det som roter i sanda?!

Hei. 2 dager siden jeg ryddet litt i akvariet med nye planter og invitar. I går så jeg at sanden hadde hopet seg opp i 2 plasser i front av akvariet. Og i dag var det 2 jupe hull i sanden og det så ut som om det var noen som holdt på å grave der. Fortet meg forsiktig bort for å se med da var gjernings fisken stukket av.

Hvem er det som holder på å rote i sanden?!

Har
2 maller
4 x Corydoras adolfoi
1 x kuhlii ål (denne er svært liten så tror neppe at han har klart alt dette selv på 2 dager)

Pumpa er det ikke, da den har utblåsning på top av akvariet.

legger med noen bilder, vart ikke så bra men dere ser at det er tydelig at det er ujevn sand (mallen kom til den ny laget hullet menst jeg holdt på å ta bilde)
Jeg har et kar med veldig fin sant, også der er pumpe-utblåsingen på toppen. Allikevel blir det strøm nok i vannet til at sanda "dynger seg" på samme måte. Vet det er strøm i vannet ettersom det ble slik før jeg satte inn fisk. Vet ikke om det er slik hos deg, da.
Hei

Hos meg hender det at Ancistrusene graver litt i sanden rundt/under røtter og stein. Står en sky av sand rundt dem, og det blir store hauger og groper etter dem. Trudde ikke dette var vanlig adferd, men de lager visst huler selv også Har i tillegg Steinhuler til dem, men grave gjør de alikevel

Kan hende det er dette som skjer hos deg? Syntes det så ut som du har disse mallene?

Mvh. Are
Syns dette ser ut som sanddyner laget av strøm. Jeg har også utblåset på toppen men strømmen klarer å flytte på sanden likevell. Syns dette er råfint da, hvis det blir liggende sånn.
sånn er det hos meg også,å jeg har ikke fisk i karet enda
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap