Black molly yngel

Hei har et 300 liters akvarium med mye forskjellig fisk. Har fått yngel på Black Molly. 3 stk etter hva jeg så kjapt i går kveld. Hva er vanlig antall å få på disse fiskene?
Så ingen i morges, er det stor sannsynlighet for at de er spist? Har ikke annet akvarium enda foruten en liten glassbolle, men den har ikke filter eller varmekolbe. Kan denne brukes? Er det noe sjangs for qt de overlever i det store karet?
Har en del maller, sebrafisk, Silversharks, neontetra 2 kinesiske dvergåler, Indisk glassfisk/skjelettfisk. Hva må til for at yngelet skal overleve???
Inaktiv bruker
om du planter masse mose og planter, flyteplsnter osv. vil yngel lettere overleve.
Takk for raskt svar. Skal teste dette. Mose, hvor får jeg tak i dette? Kan jeg finne det ute? Vanlig mose som vokser på steiner og fjell?
Inaktiv bruker
Du får kjøpt det på ebay, raskt, enkelt og sikkert. Det du finner ute vil råtne i akvariet. her kan du handle mose
Flott side du tipsa om. Fikk handla litt der ja... Spennende å se om plantene klarer å holde seg hele veien til Norge.
Inaktiv bruker
Fikk der fra, og da var det 15- ute det var bare en ting som døde. (lå i postkassen i 10 min.
Kom hjem i går og fant null yngel igjen og tre døde Silver Sharks som jeg handla på onsdag. Hva tror du om det?
Inaktiv bruker
Du bør ta en vanntest, så bytter du vann. oppførte de seg undelig i går? Mye oppe i overflaten, el.l.?
Vanntestene tror jeg er bra. Hadde akkurat hatt vannbytte med påfylling av vitaminer og bakterier.
Jeg la merke til at haiene ofte svømte oppned i vannflaten og kansje pustet, men trodde dette kansje var noe disse fiskene gjorde , at dette var en atferd de hadde. Vannpumpa mi fungerer skikkelig godt. Den gir god sirkulasjon, men om den tilfører oksygen er jeg usikker på. Vanskelig å finne ut om vannet er oksygenrikt, er det noe jeg kan gjøre for å måle o2 metning i vann?
Har jo også mista andre fisk i det siste. Ser heller ikke at andre fisker svømmer opp å nipper ivannflaten så jeg tror vannet er ok.
Inaktiv bruker
Hvordan er vannbytte rutinene?
Tja kansje litt vel for ivrig der. Har jo et 300 liters akvarie og hadde skiftet ut 200 liter av det. Fant ut at dette var for mye og hadde tilsatt bakterie og vitaminer som jeg kjøpte på butikken. Hadde dette i og la i fiskene etter noen minutte. Sjekket vann verdiene i dag og de er flotte.
Rart at fiskene svømte på rygg i overflaten om de ikke trengte oksygen. Men som sagt ingen av de andre fiskene gjør det og pumpa virker godt.
Inaktiv bruker
Du har hatt fiskene i for tidlig kan det høres ut som. Og da blir det ammoinakk, så nitritt etter det kommer nitrat. Bytt 30-40% vann ut uken så bør det blir bra. Det skader aldrig med nytt vann. Ikke gi mat resten av uka.
(Pass på tempen)
Hadde fiskene i posen fra butikken i akvariet i en halvtime før de slapp ut. Burde ikke det holde?
ER det nødvendig med vannskifte da verdiene er fine?
Takker for svar.
Inaktiv bruker
Hvis filteret er innkjørt så oppstår det gift i vannet, om du måler for ammonium/ammoniakk, så kan du få utslag og det er dødlig for fisken. Innkjøringa tar ca 4 uker. De bakterie greiene man får på flaske er bare tull, det virker ikke. Det skader ikke å bytte vann. Innkjøring av akvarium bør gjøres uten fisk. Les innkjøring mad salmiakk.
Tilfeldig bekjentskap
© RHD2011
Reklame for plussmedlemskap