Passer det?

Hei.

Skal gå til innkjøp av fisk nå fremover, og har satt opp 4 fisk som jeg håper å ha sammen. Akvariets temperatur vil være mellom 24 og 26, PH vil være på ca 7, og GH vil være på ca 8, så det skulle ikke være noe problemer der. Vurderer å kutte ut kuhlii ål pga Ph'en, men er ikke sikker enda.
Utenom vannkvalitet lurte jeg på om de forsjellige fiskene vil kunne være i samme akvarie uten mye krangling og eventuelle andre problemer som kunne oppstå.
Fiskene er:
Kuhlii
Palettciklide
Ancistrus
Guppy
Vet at noen fisker har en tendens til å nappe i finner på fisk som har lange finner som guppy, ancistrus og kuhlii tviler jeg på gjør dette, men hva med ciklidene?

Jeg lurte også på om det vil være trygt å la all egglegging og fødsler gå "naturligt" i akvariet, eller om jeg bør skaffe et ekstra akvarie kun for dette?
Tenker mest på guppyene og ciklidene på dette, da ancistrusene skal få en skifer hule de kan bruke, og kuhlii er visstnok ekstremt vanskeligt å få i lek. Jeg håper å prøve det med kuhliiene en gang, men har ingen forventninger i starten.

På forhånd takk for informasjonen.
Chris.
Kuhlii bør du holde en stim av, hvis ikke risikerer du at du aldri kommer til å se denne fisken etter at slipper de oppi akvariet. Kjøp gjerne 10 -20 stk.

Palettciklide er en grei nybegynnerciklide, trenger noe plass da den under lek er ganske territoriell.

Ancistrus og guppy er også grei. Hvor stort akvarium har du til disse fiskene? Kuhlii, Palettciklide og ancistrus er alle fisk som bruker bunnen mye og da kan det fort bli trangt, spesielt når palettene begynner å leke.
Akvariet er på 110 liter, kuhlii ål er ikke noe jeg tenker å skaffe me det første, jeg har grus bunn og vil gå over til sand bunn før jeg skaffer kuhlii ål, de andre fiskene passer vel egentlig like bra til grus som til sand?
Ciklidene skiller ut sand igjenom munnen så de passer best med sandbunn

Lykke til .-)
Tilfeldig bekjentskap
© Espen Engdal
Reklame for plussmedlemskap