Når putte guppy i fødekassa?

Har en guppy som er veeeldig rund og stor. Den svømmer rundt som normalt og har vært ganske stor en stund, men når "vet" man at fødekassa står for tur? Er det først når den må hvile veldig mye på bunnen? Har ikke lyst til å ha den i fødekassa unødvendig lenge.

Alle tips og erfaringer tas i mot med takk!
Etter min mening er svaret: aldri!

Å settes i fødekasse er unødvendig stress for den vordene mor, og kan føre til at både mor og barn dør. Bare sørg for at du har mange buskete planter, så vil masse yngel vokse opp. Eventuelt kan du fange opp de ynglene du finner og sette disse i kassa.

Lykke til
Hadde på følelsen av at det ble svaret Blir litt paranoid av hele fødselsgreia når det er første gang! Var innom dyrebutikken og de hadde ingen flyteplanter, men får håpe det jeg har er nok.

Da tror jeg at det blir å fange opp yngel om jeg får det med meg
Et lite tips angående flyteplanter. Vanlige stilkplanter (feks hygrophila, rotala, bacopa mm) trives ofte likså godt som flyteplanter så om du har noen slike så knip av noen topper, la de flyte, og se om ikke det gjør susen
Hadde ikke tenkt på det faktisk. Blir å finne en med mye røtter som kan flyte oppe i toppen straks. Takk for tips!
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Nicklas Iversen
Reklame for plussmedlemskap