Små hvite mark?

Inaktiv bruker
Renser akvariet med sånn som suger opp all dritten(Slamsuger?), og da oppdaget at det er små hvite mark( Tror vi ). Noen som vet hva dette er/kan være? Bra, dårlig?
I bøtta så ser vi at de beveger på seg, og det er mange.
Kan vere, husker ikke navnet, men såntt som kommer når du forer for mye.
Ikke farlige i seg sjøl, men viser at du overforer, og det kan vere farligt.
Mvh. Roland Dreinø
Inaktiv bruker
Roland Dreinø
Kan vere, husker ikke navnet, men såntt som kommer når du forer for mye. Ikke farlige i seg sjøl, men viser at du overforer, og det kan vere farligt. Mvh. Roland Dreinø

Ok. Er vanskelig å vite hvor mye man skal fore de, har jo ganske mange fisker. Forer 2 ganger om dagen, noen ganger får de ikke mat på en dag. Anbefales jo å mate de så de spiser i 3 min, men forer de sånn at de ikke spiser i 3 min.
Planarier du har kanskje? Disse kommer som oftest av overforing.. Kutt ned på foringen, så forsvinner de av seg selv (som oftest)...
Inaktiv bruker
Mia Heum
Planarier du har kanskje? Disse kommer som oftest av overforing.. Kutt ned på foringen, så forsvinner de av seg selv (som oftest)...

Okei. Ja da får jeg prøve å kutte ned på foringen. Hva skal jeg gjøre dersom de ikke forsvinner?
Slamsug sanden ordentlig.. fungerer ikke dette ville jeg fjernet sanden å kokt den..De skal ikke være farlige, men de er jo litt ekle!
Planarier er snacks for fisken, hadde mye planarier i rekekaret, så eg flytta noen guppy yngel over og det var ikke lange tida før det var tomt for planarier der.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap