Frakte fisken

Heiia!

Jeg skal flytte fra Trondheim til Oslo, og jeg har en fisk (kampfisk). Hvordan tar jeg ham med meg? Skal kjøre bil.
Jo større beholderen er jo bedre! Og så bør den ikke være utsatt for store temperatursvingninger, så å sette beholderen i en kjøleboks (uten kjøling) sammen med noen heatpacks vil gjøre at den holder seg fint hele veien. I tillegg bør du ikke mate fisken en dag eller to i forveien (eller under transporten) slik at den forurenser vannet minst mulig.
Brukt plastpose, sånn de bruker i dyrebutikken. Fisk med litt vann og mye luft oppi posen, knyt godt igjen og legg i en trygg boks. I en bil er ikke temperaturen noe problem, men ha fisken i kupeen, ikke bagasjerommet - hvor det kan bli kaldt.
Du har en kampfisk, å de er absolutt ingen problem å frakte i pose fra trondheim til oslo. Når kampfisker ankommer Norge har de blitt sendt fra thailand med fly, i en liten boks , med maks 3 dl vann, å det er sjeldent død. Ikke bekymre deg. Det viktigste er som de sier tempraturforskjellene, så en plastpose med vann, i en kjølebag/boks med heatpacks er flottings det. Ellers tror jeg også det vil gå greit å ha den i en pose i bilen, da jeg regner med du har en fin tempratur i bilen når du kjører?
Dette virker jo enklere enn jeg trodde!

Takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap