Har fått neontetra lamme kampfisk! tips?

Hei jeg har kjøpt meg 5 neontetra og har hatt dem i lamme kampfisken min! det ser ut som om kampfisken spiser dem når han går mot dem! Tips hadde vært fint!
Ser ut som han spiser? Spiser han de eller bare åpner han munnen?
Inaktiv bruker
Hvor stort/lite er akvariet?
Tips
De har åpne munner. Akvariet mitt er 5.5l. nå har jeg bare 1 igjen, noen hadde sprukket opp magen på! og noen hadde død naturlig hva kan være årsaken?
Dette karet er alt for lite for neontetra! Egentlig for lite for kampfisk også. Godt mulig han har banket dem, siden de ploppet inn i hans bittelille revir...
Kampfisken din har drept neontetraene dine pga den manglende plassen.
Du kan ikke ha flere fisk enn en kampfisk i 5,5l. 5,5l er ikke engang å anbefale til kampfisk.
Og kampfisk har en tendens til å sprette opp magen på andre fisk ved slike kår.
Tusen takk!
da vet jeg det! jeg har 1 neontetra igjen! han har ikke død! men jeg vet ikke om det har noe med vannet å gjøre, fordi det er veldig grått! tips?
Du har allerede fått masse svar.

Kampfisk er en solitær fisk som liker å leve alene.
At vannet er grått er jo ikke uventet siden det ligger slog(rester) av neontetraene. (blod,gørr osv).

Kampfisk bør ha minst 15L akvarium spør du meg.
Inaktiv bruker
Huffda, Hør på Fb om noen har et akvarium de vil selge billig.
Siden du bor på tverlandet så burde disse to passe bra for deg. Salten, Bodø

(hadde det ikke vært for at jeg skal ha dem selv, så kunne du fått kjøpt de to akvariene jeg har stående tom.) Har et ekstra filter om du er interesert, og får tak i ett på max 60L. Kan selges ferdig innkjørt. (100,-)
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap