Bytte av vann

når man skal bytte ut vannet, hvor mye vann tapper mann ut av akvariet da? og skal vannet man heller oppi ha stått en stund før det blandes i akvariet?
Ta va 40% av vannet. Fordel om du kan la det stå f.eks over natta eller lengre, men jeg bytter med lett temperert vann slik at temperaturen går litt ned. Det tar ingen skade av.
fyller du ikke i sånn aqua safe heller da?
Etter og ha lest på forumet en god stund så har jeg oppfattet at de fleste syns aqua safe er tull, med mindre du har riktig spesielt drikkevann.
I Norge er det minimalt med tungmetaller og klor i vannet, men i perioder kan det være større mengder av sistnevnte enn normalt, men generelt sett har det lite for seg.
Du finner nok en del på forumet angående vannbytte.)Noen er for å lagre vanner i tønner eller dunker, uaktuelt for min del, har gjennom tider kun tatt rett fra krana.
Enkelt og greit, selv om det er noen som er uenige med meg. passer ikke inn i stua vår med dunker og fat, for vannskifte, etter det har blitt temperert m.m.
så det vil si at det er like greit å ta temperert vann fra springen da ?

passer ikke inn i min stue med vanndunker heller, så det passer veldig bra å kunne ta fra springen
Det kommer helt av på varmtvannstanken og vannrørene dine...
Andreas Larsen
Etter og ha lest på forumet en god stund så har jeg oppfattet at de fleste syns aqua safe er tull, med mindre du har riktig spesielt drikkevann.

Test vannet først. Får du utslag på klor, så bruker du aquasafe.
Aquasafe er kjekt tilfelle drikkevannet ditt blir kalket/kloret.
Gjellene og slimhinnene til fisken beskyttes av pleiende kolloider i Aquasafe. Og aquasafe inneholder b-vitaminer.. B-vitaminer motvirker stress.
Bioekstraktene i aquasafe gir klart vann, og ved store vannbytter hindrer det oksygenbobler i å sette seg på glass og fisk.

I det forrige huset mitt måtte jeg ikke bruke aquasafe, men nå når jeg bor 2km unna må jeg det pga klor.
Enig med Sissimor, med tillegg vannet ikke er tilsatt klor for rensing.
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap