Er mine platyer drektige?

er nybegynner på platy fisken, så er ikke sikker på om dette er overföring eller drektig Og lurer litt på hvor mange barn det er normalt og få

MVH MrØyvind
Inaktiv bruker
Guppier får en svart flekk ved enden av magen når den er gravid, det ser ut som om din platy har en flekk også, men jeg er ikke sikker på om platyer får slike flekker.
Og platyen er feit, så det kan hende. Men det kan hende det er en korall-platy eller ballong molly.
Inaktiv bruker
ballong-platy*
Ser drektige ut for meg...
Fikk vite
var hos dyrebutikken og spurte og sa det var normale platyer
Inaktiv bruker
Disse er garantert drektig. 99.99% sikker så lenge de har gått eller går sammen med en hann.
(Les om guppy oppdrett, det er stort sett det samme som platy oppdrett. )
Jippi :d
kom ca 30 stykker i løpet av 11 mai fikk filmet :d
Inaktiv bruker
Kult kan vi få se det?
det er alltid kjekt å få yngel
Lars Christensen Hjortland
Guppier får en svart flekk ved enden av magen når den er gravid
Det stemmer ikke, alle guppyhunner har en svart flekk. Det er slik du ser kjønnet på guppyer før de blir kjønnmodene.

Gratulere med yngel. Jeg regner med at det var den røde som fikk unger, fordi den blå ser ikke ut som den er gravid. Lykke til!

Inaktiv bruker
Åja.. Jeg bare hørte det en gang
Beklager for feilen...
Jeg har 4 molly'er, der en av dem ser ut til å ha ekstremt stor mage iforhold til de andre. Fisken holder seg ofte helt oppe i vannskårpa, og blir ofte "plaget" av en annen molly som "snuser" under finnen/magen.
Kan den være gravid?
I såffall, hvor lkenge tror dere det er til den føder?
Burde jeg ta den i en fødeboks? Og hvor lenge kan de egt være i en fødeboks?
Inaktiv bruker
Den er helt sikkert gravid.
Jeg pleier ikke å bruke fødebokser, jeg har så mange planter som stikker opp til overflaten at yngelen gjemmer seg i disse. Om du ikke har dette så kan du bare rive opp noen planter sånn at ynglene kan gjemme seg, jeg synes at hornblad er best for yngel,
Ellers kan du jo bruke fødeboks sånn at damen kan få fred.
Men det kan også være en Ballong/korall Platy. De er veldig feite
Lars Christensen Hjortland
Den er helt sikkert gravid. Jeg pleier ikke å bruke fødebokser, jeg har så mange planter som stikker opp til overflaten at yngelen gjemmer seg i disse. Om du ikke har dette så kan du bare rive opp noen planter sånn at ynglene kan gjemme seg, jeg synes at hornblad er best for yngel, Ellers kan du jo bruke fødeboks sånn at damen kan få fred. Men det kan også være en Ballong/korall Platy. De er veldig feite


Jeg plasserte den i fødeboks, og det gikk faktisk bra! Like etter begynte fødselen. Fikk 17 Black Molly(kan det hete det selv om moren er gul/orange/gull?) yngel. Utrolig morsomt! Har hatt akvarium i 2 år, men første gang jeg får yngel! Når burde jeg begynne å mate dem? Vet at de har en medfødt "matpakke" som de bruker først..
:d
jeg fikk platy yngel bare 1 og 1/2 uke etter jeg fikk mitt akvarium. men etter min erfaring så ga jeg de mat andre dagen. da ga jeg de litt på morgenen, etter middagen og kvelden.
Vanlig flakfór/tørrfór?
Skal knuse litt flakfór som jeg skal gi til dem nå.
Inaktiv bruker
Ja, knus litt flakfor og dryss det over ynglene. Det gjør jeg altid og det fungerer
Du kan ta de ut av fødeboksen når de blir omtrent halvparten så stor som de vanlige mollyene. Ja de kan kalles molly selv om den er gul
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap