Er guppyer smartere en de ser ut til?

Hei
Her om dagen skulle jeg ta ut av guppyene i akvariet mitt for å vaske det helt rent, men da jeg tok den første guppyen over til en bøtte med rent vann bare døde den helt, jeg skjønte ikke hvorfor. Jeg tok sjansen på å ta en guppy til oppi bøtta, og det samme skjedde. Den la seg på rygg og så død ut. Men så prøvde jeg å legge den tilbake i akvariet og da våknet den til liv igjen! Hvorfor skjer dette? Er de rett og slett så redde at de spiller død, eller har det noe med at vannet kanskje var unormalt og at de fikk et lite sjokk? (Beklager de dårlige bildene)
Inaktiv bruker
Du må jo ikke ta ut fiskene og gjøre rent hele akvariet... :O
Det du skal gjøre er å gjøre rent litt hele tiden.
Så tar du delvann bytte en gang i uken og renser filteret kun når du ser at strømmen er betraktelig mye dårligere.
Et akvarium skal ikke være sterilt. Akvarieskolen
Du må ta vann i bøtta fra akvariet! Det kan være sjokket over å komme i nytt vann som har gitt de problemer. Når du kjøper ny fisk fra butikken, råder de deg til å bruke en halv time med temperaturtilvenning og vanntilvenning før de går over. Nytt vann for fisk er innkjørt akvarievann med 20-30% vannbytte i uka. Se om ikke det går bedre.

Simen
Tilfeldig bekjentskap
© Aslak Evang
Reklame for plussmedlemskap