Fisk som ikke vokser ....

Pallett ciklidene mine vokser utrolig sakte! de er alene i et akvarie på 120 liter.
Skal de virkelig gjøre det ?

men pga noe som skjedde så måtte jeg plassere de andre fiskene i 120 liters akvariet for en periode og da og tok ut pallettene minus 1 som ble igjen og på den tiden vokste den mye raskere enn de andre.

det er mange måneder siden de spratt ut av eggene ....... og de er ikke mere enn ca 2 cm ......
De får tydeligvis ikke nok næring.
Mer og variert næring! I tillegg kan du øke temperaturen til 26 grader dersom den er under det. Høyere temperatur øker stoffskiftet og vekst
ok får se om det hjelper med mere næring og at de er flyttet sammen med andre fisk .... har kjørt på med mye mygglarver periodevis, men har kanskje ikke gitt nok tørrforr ... kanskje mygglarver er mye vann i ? og er nå iallefall 26 grader i vannet....
Sies det ikke at hyppige vannbytter også gir økt vekst da?
De levende fødende vokser i normalt tempo, er bare pallett ciklidene som har vært veeeeldig trege ....
Hvilken oppvekst man gir yngel har stor betydning på hvor fort dem vokser. Hva man gir dem å spise, hvor mye, hvor god plass de har, og vannkvalitet er vitktige faktorer.

Jeg fôrer mine yngel med micromark og knust discusbits. Det gir god vekst

Tilfeldig bekjentskap
© Tonje_R
Reklame for plussmedlemskap