Trenger hjelp er ny!:)

Hei!

Jeg er en jente på 14 år som nettopp har kjøpt et 60 liters akvarie.

Jeg lurer på hvor mange fisker eg kan ha og hvilke fisker som går sammen med kampfisk og scalager( vet ikke hvordan det skrives akkurat korrekt).

Takk for svar!
Gratulerer med nytt akvarie! Hvis du går hit så får du se hva slags fisk andre medlemmer her på AF. 60 liter er for lite for scalare da denne blir stor, men kampfisk går fint! Lykke til videre

Simen
Takk

Noen som har forslag til "enkle nybegynner fisker"?
Dersom du skal ha enkle nybegynner fisk, så vil jeg anbefale Guppy, evnt Endlers. Men vel kun ett av slagene. Platy er også veldig enkel. Det morsomme med disse er at de får yngel hele tiden. Corydoras er også mulig. F.eks Pygme-Corydoras. Men dersom du skal ha Cory, så MÅ du ha sand i bunn av akvariet.

Lykke til.
Plussmedlem
Scalare passer ikke i 60liter, dessverre. Den blir altfor stor og ikke minst høy.

Corydoras er morsomme, og mange arter leker lett. Tåler ganske mye gjør de også.
Endlers tåler mer enn guppy (stort sett), da endlers er nærmere en viltform mens de guppyene man kjøper i butikken er avlet så hardt på at de tåler mye mindre enn det de gjorde for f.eks 15-20 år siden.
Ancistrus, L144, Ancistrus sp. Super Rot er enkle og morsomme arter. Disse kan også gå sammen med de andre jeg har nevnt.

Ellers så kan du jo komme med de artene du selv liker, så skal vi nok prøve å få veiledet deg så godt som mulig.

Hva slags filter har du?
Tilfeldig bekjentskap
© Aqva Terra Eco Tours, Felipe Cantera
Reklame for plussmedlemskap