Black mollyen yngla men alle døde plutselig i yngelboksen

I går kveld fikk den ene mollyen min minst 30 små, det var i allefall 30 jeg fanga opp og hadde i det flytende lille karet. I morges var alle i live og de svømte rundt og hadde det fint. De samme i firetiden, og fem var alle døde, alle som en. Hva kan ha skjedd? Jeg ser det var litt varmt i karet, har skrudd ned termostaten litt men kan det ha blitt for varmt for de med 31grader?

Har forøverig kjøpt et nytt kar som står å klargjører seg på 110 liter, og tanken er at det på 54 skal bli ynglekar
Yngel er ofte veldig sensitive til endringer i vannverdier og temperatur, så du skal ikke se bort ifra at det var temperaturøkningen som tok livet av de.
Inaktiv bruker
31 grader? Det er veldig mye. 24-25 er nok.
Ja ja, bedre lykke neste gang med andre ord Ca tre uker mellom hvert kull, er det ikke?

Nå skal jeg starte opp et ynglekar etterhvert, pumpa må bare få gå litt i det store karet først (hvor lenge bør den gå sammen med den nye pumpa før jeg kan ta den tilbake i det nå tomme karet?). Bør jeg flytte ynglen med en gang over i karet på 54L da? Og hvor lenge bør de gå der før jeg tar de tilbake igjen? Foreløpig er mallene og mollyene de største...
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap