Plutselig slutt på bevegelse og bare ligger der...

Jeg har ei malle, eller hadde.. Den har overlevd angrep fra en større malle for godt over 1 1/2 år siden, ny "hud" kom over såret og alt var bare fint. Den har svømt rundt og gjort jobben sin med å holde karret rent for alger. Men nå så har den vært lite flink, la merke til det i dag, masse alger i karret. Å da jeg studerer malla, så reagerer ikke hu på bevegelse nede i karret eller å bli tatt på.... Noe som var umulig å gjøre før. Så løftet hun litt opp og slapp henne. Men bare synker ned på bånd å legger seg på magen. Hva skjer? HAr skjedd???

I tillegg har en del fisk før dødd.. så snart gir jeg opp! Eneste som trives oppi der er planta, som har gått fra å være en mini en til en diger sak, som jeg må ha klippet ned og holdt litt i sjakk.

Så nå vurderer jeg å starte på nytt, vaske grus etc...
siden jeg bare har 1 fisk igjen....

Så har noen evt tips til hva som går sammen av L-malle, små "slamsugere" og noen fisk som kan gå midt i karret?

hilsen svært frustrert fiskeier
Vannverdier
Har du sjekket vannverdier, temperatur etc i det siste? Dersom du opplever at det dør fisk er det mest sannsynlig noe feil der.

dette hørres ut som vannverdien din er veldig ustabil, nittrit og andre ting kan være problemet se hvordan fisken din er før du forer den. hvis fisken puster veldig mye så betyr det at det er nittrit i vanne ditt håper du finner ut av det lykke til og ikke gi opp
Inaktiv bruker
I stede for å vaske grus osv, bytt heller bare vannet og ta en skikkelig slamsuging, så bytter du vann 30-40% i ca en uke, da vanner du ut det dårlige vannet og det blir erstattet med nytt friskt å du slipper å starte innkjøring på nytt.
Kansje dårlig oksygen eller feil temp?
Tilfeldig bekjentskap
© RunarH
Reklame for plussmedlemskap