Hva feiler fisken min?!

Inaktiv bruker
Den ene dame guppien min ligger livløs i akvariet mitt, så begynner den å svømme rart, og så ligger den livløs igjen, så begynner den å svømme rart igjen, og det gjentar seg.
Det skjedde en gang for 2 dager siden med en annen guppy, og døde. Men tenkte den bare var skadet.
Men nå er dette den andre fisken som oppfører seg sånn og jeg har 16 guppier!
hva slags sykdom kan dette være og hvordan kurerer man det?
Det er ikke noe galt med vannet, her er hvorfor: Temp: 26 GH: 13 Nitritt: 0-0,5 MG/L
Ammoniakk: 0 MG/L
og gikk til dyrebutikken og de testet og sa at vannet var greit, og de ga meg en ny guppy.(leverte den som døde for 2 dager siden)
Akvariet har stått i en måned nå så det er vel nokså innkjørt så det kan vel ikke være det heller?
Synes så synd på den også
hei hei =) kan du se om noen av finnene dens virker litt eller helt sammenklistra og litt fillete? eller om den har noen form for små hvite "prikker" eller utvekster på seg. Kan være litt forskjellig, men kan jo prøve å hjelpe deg med å finne det ut =)
Har hatt både sammenklistra finner (finnråte) og hvite prikker (hvitprikk) på enkelte av mine guppier oppigjennom tida.

Veldig ofte i sammenheng med nyinnkjøpte guppier fra butikk, derfor har jeg alltid ny innkjøpt fisk i ett eget kar en liten tid til jeg vet den er frisk før jeg putter den oppi med de andre for å hindre at det eventuelt sprer seg til resten =)

(Esha 2000 er fin mot finnråte, mens esha exit er fin mot hvitprikk.)

Har også sett samme oppførsel på guppihunner som har knekt ryggen under fødsel og rett og slett ikke klarer å svømme normalt, noen klarer seg etter en stund mens andre dør dessverre =(
Inaktiv bruker
Her er et bilde, den svømmer bedre nå, men er fortsatt litt urolig....
Den ser jo veldig frisk ut, tror ikke den har hverken knekt rygg, finnråte eller hvitprikk, men jeg er ikke noen ekspert asså hehe

Det er ikke det at den faktisk føder da? Da kan de også oppføre seg litt merkelig

Nydelig fisk forresten =)
guppy er så råavlet at de er ganske skjøre fisk egentlig...
hun ser heller ikke gravid ut

nitrat verdiene?
oksygen?
hvor ofte og mye bytter du vann?
hvor stort er karet?

du må ikke legge skylda på dine skuldre når guppy dør, butikkene har MYE svin på guppy..

Inaktiv bruker
Takk jeg tror jeg tok bilde av feil fisk, fordi jeg fant desverre en død guppy under en plante igår, jeg tror det var den. Det ser ut som om alle de andre fiskene trives, de svømmer rundt og rundt og leker med hverandre og leter etter mat. + vannverdiene er greie.
Hvis det skulle bli mere fiskedød så skal jeg ta bilde.
R.I.P Guppy, 16/5/12 - 19/5/12
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap