Viftereken min døde etter 2 dager

lurer på hvorfår min viftereke døde etter 2 dager i karet?
ph er på 7 eller litt over/under
GH 4
no2 mellom 0,025 å 0,05
temp på 25-26 'c

hvorfår døde reken?
Inaktiv bruker
Det kan være mye rart. reker er mystiske og kan dø av den minste lille ting.
Nevner, sykdom, vanntilvenning, vann verdier, lite eller mye mat, ja det er mye som kan være feil eller ikke helt rett, trenger heller ikke være noe spesielt.
Hei!

Hva ga du den til mat?? Disse vil ha støvfor så du må finknuse maten med fingrene og gi de dette..

Og hvordan tilvendte du reken når du kjøpte den??


Du får sikkert ny reke hvis du går med til butikken med kvittering og vannverdier....
heisann

tilvendte reken ved å la den ligge i posen sin i akvarie ca 30-40 min så byttet/fylte eg på posen med akvarie vann å lodt den ligge en halvtime så tok eg litt mer vann i å vente 15-10 min så slapp eg den nedi.

han i dyrebutikken sa eg måtte ha en mat type som heter jbl novo prawn så har gjitt den denne. dette er noen perler som eg knuste i mindre biter før eg slapp dem ned til reken, men eg fin knuste denne ikkje da han i dyrebutikken sa at denne kom til å løse seg opp og at reken fint fant mat selv =S

han i dyrebutikken mente selv han hadde gh på 1 i alle sine akvarier kan dette stemme eller bare bløff/uvitenhet?

reken het mountain rock eller noe i den dur i tilfelle dette har noe å si =)

takk får svar så langt
reka hadde en kjempe lang bæsj såg eg i går kveld da den hang under et blad opned å filtrerte vann. ( med lang bæsj mener eg ret under 1cm) kan den ha spist får mye?
Hei!

Du burde brukt mer tid å tilvenne reken f.eks 1-2 timer med vannet ditt.

Reker trenger også et godt innkjørt akvarie også.



Angående maten så burde du finknust foret.


Gh'en i butikken stemmer sikkert siden han sier så, men bare gå tilbake til butikken å forklar det til de og du får sikkert ny reke. Ta med vannprøve og kvittering da de krever dette.




Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap