Frakt av fisk over lengere tid, haster

Jeg skal til Moss i kveld, men rekker ikke innom Dahls (som jeg skal levere inn og kjøpe nye fisk hos) i kveld, så må vente til i morgen. Kommer fiskene til å klare seg så lenge?

Det er en del guppyer og en klovnekilli jeg skal ha med. De blir stående i pose med vann i ca 15 timer. Kommer de til å overleve, og hva kan jeg gjøre for at de skal klare seg? Bør jeg evt slippe de ut i en bolle/boks fra i kveld til i morgen?
Åpne posen når du kommer fram, og så bytter du noe av vannet. Litt før du legger deg i kveld, og litt når du står opp i morra. Og ikke fôr dem.

Men husk at de er i pose opptil 3 døgn når de fraktes fra Asia og ut i butikkene her i Norge, så det går nok bra...
Sissimor
Åpne posen når du kommer fram, og så bytter du noe av vannet. Litt før du legger deg i kveld, og litt når du står opp i morra. Og ikke fôr dem. Men husk at de er i pose opptil 3 døgn når de fraktes fra Asia og ut i butikkene her i Norge, så det går nok bra...


Okei. Tusen takk for svar Da skal jeg få ordnet med det og gleder meg til å få byttet ut litt fisk i morgen
15 timer er ingenting, og etter min mening er det ingen grunn til å bytte vann underveis.

Pass på at det er mye luft i posene (minst to tredjedeler), og ikke ha for mange fisker i hver pose. Temperaturen bør du også holde et øye med.
I tillegg til tipsene ovenfor, hold fiskene i mørket. Derfor er isoporesker så geniale, de holder temperaturen mer stabil og posene holdes mørkt. Dette minimerer stress hos fiskene.
Enig. Dersom man ikke har isoporeske eller kjølebag kan man pakke fiskeposen inn i avispapir.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap