Reker sammen med kampfisk?

heisann

jeg har et sekskantet akvarium med en kampfisk, hvilke reker går med
PS! jeg har mye gjemmesteder der

svar vil være fint
Jeg har hatt amaroreker sammen med kampfisk og det har gått fint. Har også prøvd kirsebær reker,men da har det vært litt svinn.. Men som du sier har du mange gjemmesteder så det kan jo gå bra.
I utgangspunketet er reker namme mat for kampfisk. Det fikk jeg smertelig erfare. Jeg hadde også maange gjemme steder. Men etter bare ett døgn var det bare 2 stakkars reker igjen.

Men det finnes dem som har hatt kampfisk sammen med reker og dette har gått bra. Rett og slett fordi kampfisken har ett roligere lynne vil jeg tro. (eller han er for dum til å skjønne at dette er namme mat)
De som har hatt reker og kampfisk sammen har også hatt et mye større kar. I hvert fall de jeg har snakket med.

Så jeg ville vel ikke tatt sjansen på å putte reker oppi hos kampfisk igjen.

Jeg er en av dem som har kampfisker og reker sammen, men dette er ikke de dyre rekene. Det minste karet jeg har denne kombinasjonen er en 22-liter, hvor det går et harmonisk kampfisk-par og en drøss blå reker.

Har 4 grupper med splendens, og ei gruppe imbellis sammen med reker, og det går bra, men jeg tror jeg har veldig flaks. Her spiser ikke en gang perleguramiene reker. Men alikevel tar jeg ikke sjangsen på å sette de dyre rekene sammen med labyrinter.

Det hører med til historien at jeg har fullstendig overgrodde kar, og da mener jeg skikkelig jungel...
har en avtale på kirsebærreker... men kan de være med tigerbarbe, cherrybarbe, skjørtetetra og platy?
Barber, tetraer (med litt størrelse) og levendefødere er også flinke på å spise reker...
cherrybarbene da? .. de blir ikke stor :P og tigerbarben skal jeg gi bort / selge
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap