Sammensetting av fisk.

Da jeg var å kjøpte fisk til mitt akvarie fikk jeg hjelp av personen i butikken. Og regnet med den hadde peiling på hva jeg kan ha sammen osv utifra str på akvariet. da jeg er ganske grønn på dette. Har lest endel om de forskjellige arter jeg har oppi min 54 l. Og funnet ut at kanskje ikke alle passer oppi dette karet. Trenger derfor litt hjelp til å sortere dette.

Hadde 2 stk scalare og ett par Flying Fox . noe som ikke fungerer med tanke på str det blir på de. Disse har derfor flyttet til nytt hjem hos noen med samme art fra tidligere.

Det jeg nå har i karet er :

1 stk Gabonreke
1 stk Kirsebærreke , Denne hadde en kamerat som døde. Skal ha flere av disse og skal da ha de i mitt 30 l. Rent rekeakvarie.
3 stk Sebrafisk
3 stk Kardinaltetra
2 stk Platy + 10 små platy yngel.
1 stk Polka-dot Botia. Har funnet ut at disse blir ganske store og skal ha stor volum å boltre seg på.samt at de er stim fisk.Så denne passer vel neppe i karet mitt.
3 stk Corydoras
2 stk Ancistrus



Selv ville jeg beholdt kardinaler og corydoras, kanskje også ancistrusene men de har jeg null peiling på desverre.

Muligens du også kan beholde sebrafisken (og få flere ettersom de skal være i stim tror jeg), men i 54 liter blir det fort for mye..
hvilke corydoras er det snakk om?

En mulighet er å få flere kardinaler og/eller sebraer og coryer, så de blir en stim. Om det for eks er corydoras aeneus, så blir disse litt for store syns jeg personlig. Trilineatus, eller panda eller noe annet rundt - under 5 cm vil være OK etter min mening..


Eller du kan beholde platy og yngel? Hmm, neimen ikke lett. Kanskje du kan si hva du ønsker å beholde, hvilke vannverdier du er ute etter å ha? (surt vann, hardt vann osv)

Selv har jeg en 54 liter med 20 dronningrasbora, og bare det
Var så heldig i dag å få meg ett kar på 120 l :P Men det må vel sikkert ha en innkjøring først. Er ett bruk kar dette.

Så da tenker jeg å flytte alle med unntak av platy + yngel over i dette .
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap