Ny med akvariet

Hei. Jeg lurte på hvilke fisk jeg kan ha i et 60 liters akvariet? Jeg ønsker å vite dette før jeg kommer til dyrebutikken i og med at jeg er redd de kansje selger meg fisker som ikke vil trives i et så lite akvariet.

Hvilke kombinasjoner kan jeg ha? noen fine og fargerike fisker
Gjerne noen maller også
Plussmedlem
Hei.
De er mange forskjellige fisk man kan ha i 60 liter.
Du kan bruke fiskebasen til å søke på dette.

Men fiskebutikken har langt fra dette utvalget.
Skriv opp hvilke fisker du synes ser interessante ut. Spør gjerne mere på forumet.
Ta deg en tur på butikken for å se, og (viktig) ikke kjøp noe som selgeren prøver å dytte på deg uten at du kjenner til fisken. For da ender du fort opp med sølvhai i karet.
:)
Tusen takk for svar det skal jeg gjøre
Inaktiv bruker
Først bør du tenke på hvilken vanntype du vil ha. (hardt og alkalisk eller bløtt og surt osv.)
Så kan du jo søke på akvarie størrelsen og vannverdi, så finner du fiskene som passer i akvariet ditt. Så ser du litt på hvordan de oppfører seg mot andre og hvor de er i akvariet.
Hei
Hei, takk for svar Jeg skulle egentlig ha et 60 liters, men var kommet en knekk i det, er det noen plasser man kan få tak i litt billige pakkeløsninger? Eventuelt noen nettbutikker det er verd å se på?
Inaktiv bruker
Jeg har kjøpt akvarier på tropehagen-zoo.
Akkuratt nå har de halvpris på et 60-liters og et 120-liters, begge har innebygd filter,
tropehagen-zoo.no
Men hør med folk på forumet, dyrebutikken kan selge deg mye rart, og anbefalle fisk som skal ha helt forskjellige vannverdier
Hei:)
Det akvariet 120 l, vet du målene på det? er det sånn lite men høyt? Har lyst på et litt avlangt et, slik at man får mer plass til å gjøre det litt fint
Inaktiv bruker
Det er desverre ikke så langt, men formet mer som en 'kube'
her er link til akvariet:
Nybegynner..
eg er nybegynner eg og.. starta sånn så du.. ja fiskene eg kjøpte voksa ut av karet. så d blei ett kar t... ett kar t...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap