Gul farge i akvariumet

Hei jeg har et 300 L akvarium som var veldig bra første uken jeg fikk vann i det og begynte og bruke det men problemet nå er at det er blitt så veldig gult jeg lurer veldig på hva dette kommer av for jeg synes ikke at det skal være sånn i et selskapsakvarium er det noen som har råd om hva jeg kan gjøre for og få vekk dette?. er det noe jeg har i akvariumet mitt som gjør dette?.

har et annet spørsmål som og bekymrer meg og det er at jeg bruker biltema sin grove sand oppi karet men det samler seg så mye fiskedrit på bunnen og det blir bare liggene der:S. har på ein følelse av at det ikke kan være bra for verdien i karet. er det noen typer fisk som spiser dette eller hva bør jeg gjøre? slamsuging går ikke for da går alt sanden gjenom og:S

Noen røtter kan farge vannet gult eller brunt, dette er ikke farlig, men kan senke PH litt.
Om du ikke vil ha denne fargen så kan du skifte vann oftere, eller fjerne rota.

Det finnes ingen fisker som spiser bæsj.
Når du slamsuger så skal du ikke ta åpningen helt nedi sanda, men bare sveve over og "støvsuge" opp dritt og lort.
Om det fremdeles plager deg så kan du skaffe deg noen sandsnegler, de vender og graver i sanden, og fungerer som akvariets meitemark.
Du trenger bare noen få først, de blir fort mange.
De spiser også opp matrester og annet rusk som faller til bunnen.
okei tusen takk for svar.

har fått 1 annet problem som jeg håper på og få svar. jeg bruker sticks til og måle verdien i vannet mitt og i dag til min store fortvilelse så har No2 og NO3 steget med MYE jeg hadde 0.5 i går og i dag når jeg kom hjem for 20 min siden så hadde jeg mellom 25 og 50 blir litt nervøs hva dette kommer av:S
For det første så er stripstester helt unøyaktige,
skaff deg dråpetester, helst JBL da de er mest nøyaktige.

Hvor lenge har akvariet vært oppe og gått, dvs, er det innkjørt?
Nitritt er giftig for fiskene, du bør skifte vann med en gang!
Nitrat er heller ikke bra i store mengder.
karet har gått i i 1,5 år så var vannet ute i 2 timer og så på igjen når jeg frakta det fra personen jeg kjøpe det fra til meg selv. og nå har det gått i 2 uker. er klar over nittrit er farlig men forstår ikke at det kan endre seg over natten
Hm. Ligger det døde fisker og råtner noe sted tro?
Har du foret mye i det siste, eller renset filteret?
Det er mulig filteret fikk en liten knekk i bakteriekulturen når det ble flyttet.
Filterbakteriene før fort uten vann og oksygen. Trapp opp vannbyttingen og ned på matingen så går det nok bra.
2 av filterne er helt nye i et juwel akvarium. det grove filter den kassen med hvite stein filter jeg klarer ikke og se noe dø fisk .
og føler ikke at jeg har foret for mye:O.
pleier ikke fisken og puste extra mye når nitritten er høy? vis ja så tror jeg testeren er feil på 1 måte for fisken virker heilt normal:O
Som Kontorstol sier så er det viktig å bytte vann og fore lite fremover.
Vannbytter er livredning for fiskene dine når du har nitritt og amoniakk i karet.

Kanskje du skal ta med en vannprøve til din lokale dyrebutikk og få dem til å teste det for deg, med dråpetester?
Kjøp noen til deg selv mens du er der.
okei tusen takk for svarene og da får jeg fore mindre og bytte mye vann di neste dagene har byttet 20 % for 1 time siden. reiner ikke med at jeg kan bytte noe mer i dag?
Så lenge PH og temperatur er omtrent det samme som i karet så kan du bytte så mye du vil.
Jeg vil anbefale å bytte 50% daglig til nitritten er under kontroll og filteret klarer jobben sin igjen.
Hvis du kjenner noen med akvarier så kan du spørre dem om å få litt filterslam fra deres filter, det vil hjelpe godt for å få ditt tilbake på beina igjen
okei tusen takk for svar får håpe det snart er tilbake til normalt igjen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap