Alt fra pris til utstyr?

Hei

Har tenkt å ta opp igjen en gammel hobby fra barndommen, og min datter har også lyst på ett akvarium. Har vært rundt omkring å sett på diverse akvarium.. Og har fått ett prisoverslag på ett "sett", men har ikke peiling på om dette er billig eller dyrt..

Akvarium: Resun DM-800 (120L)
Grus 30L (nødvendig med så mye)
Prodac varmekolbe
+diverse dekorasjonsgjenstander
inkl. luftpumpe(med en slags dinusaur som blåser bobler)
pluss dråper man fjerner klor osv.

Dette skulle jeg få for 2700,-

Da må jeg kjøpe fisk/planter utenom.

Er dette dyrt/billig..

mvh
Marius Molvik
Hvis karet er nytt, grei pris.

Se under rubrikker på forumet, du finner mange billigere brukte kar der. Men det er jo greit med et kar som ikke har masse riper.
Ja, absolutt alt er nytt.

Og takk for rask tilbak mld.

-Marius Molvik
Sjekk priser etc. hos Dahls Dyrerike i Moss, de har gode priser.
Vil også anbefale Dahls dyrerike. Billig, stort utvalg og ikke minst mye kunnskap !

Var voldsomt mye grus i grunn. Det er forresten mye billigere (og bedre) å kjøpe sand fra Biltema eller Jula. Personlig liker jeg ikke luftpumper og filtre, et utvendig filter er bedre. Og planter og røtter er finest som dekorasjon, jeg vil ha et naturlig utseende i akvariet, ikke masse kinesisk plast ting og tang, men smaken er som baken :o)
skal ha det også, men disse duppedittene er noe jentungen ville ha, så da blir det sånn =)
Jeg ble anbefalt 3-5mm grus pga at disse ikke gikk ned i filter systemet i bunnen. Men ja, syns det ble litt mye grus selv. Har dem evt den størrelsen på biltema? dette vil da evt bli mye billigere.?

-Marius Molvik
Du vil ikke bruke et bunnfilter på et såpass stort akvarium. Det blir fort tett og er utdatert.
Noe å huske på er at all fisk liker sand, men ikke all fisk liker grus

Biltema / Jula sanden er mye brukt og fin for alle fisk.
Den siste er enda en bit billigere enn biltema sanden, som igjen er billigere enn den man kjøper i dyrebutikken
Alt er vel så å si billigere enn grus i dyrebutikken vil jeg si ^^ får selve karet for 1000,- og for ett nytt 120L kar syns jeg det ikke er så ille? så tar jeg ut bunnfilteret, og kjøper sand fra biltema, og ett utvendig filter til akvariet.. så bruker jeg kun det, og ikke det innvendige.

-Marius Molvik
Selve akvariet er ikke så kostbart, det er alt utstyret som koster penger. Bord, lysarmatur, filter, varmekolbe og dekorasjoner koster mye mer enn selve karet.
det har jeg fått med meg ^^ Men fortsatt så er det billig for nytt 120L?

-Marius Molvik
Det er helt kurant. På den lokale dyrebutikken koster det 1500 for et 110 liters Juwel akvarium med varmekolbe, filter og lys.
Ville stått over dette Resun karet, så det på Tropehhen når jeg handlet for til hunden og det så ganske kjipt ut, litt sånn plastikk look... og det "tilbudet" deres er ikke noe særlig egentlig. Tropehagen pleier å være en del dyrere enn andre butikker når det kommer til akvarier.
Jeg vil råde deg til å kjøpe akvarium med møbel/bord under, og det er som regel billigst å kjøpe dette i en`pakke. Fordelen med å ha akvariebord er at man kan regulere beina så at man får akvariet i vater, noe som er veldig viktig. Hvis ikke kan man risikere å få sprekk i det senere!

Jeg synes Juwel akvarier er veldig bra & lettvint, der følger det med innvendig filterpumpe og man slipper jobben med utvendige filtre. Eneste aberet med Juwel er at de ikke er yngelsikre/rekesikre osv om du har tenkt ha veldig små fisk, yngel, reker osv i karret. Men, jeg personlig synes Juwel er det mest letttvinte jeg har hatt av akvarier i størrelse fra 125 Liter og oppover. (Var ikke helt fornøyd med Juwel i 60 liter)

Ellers bør man nok tenke litt kvalitet når man kjøper akvarier også, det selges mye som ikke er så veldig bra.

Fisk & planter kan du jo kjøpe privat, da sparer du masse penger, for det er som regel mye dyrere i dyrebutikk. Og sand, j du kan like gjerne kjøpe sand med en gang, for grusen blir du nok nødt til å bytte ut når du oppdager at du vil ha fisk som MÅ ha sand ( Kjøp 0.4-0-8 mm størrelse i sand, den er ikke for fin og ikke for grov. Kjøper man for fin sand blir sand sugd inn i filterpumpa.)
Jeg kjøpte ganske nylig et nytt Juwel rio 125 L for 3000- på Krizoo, da fulgte det med bord/møbel, innebygget filterpumpe og varmekolbe, og belysning. Det er jo kjempebillig.

Jeg kjøpte et nytt Akvastabilakvarium 180 L for 6 mnd siden og det kom på 8500- med filterpumpe og varmekolbe.
Hei,jeg hadde et Resun 600 kar for en stund siden,det var bare lagd av plast.Så jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe Resun kar.
Joy
Hei,jeg hadde et Resun 600 kar for en stund siden,det var bare lagd av plast.Så jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe Resun kar.

Er hele akvariet bare plast? Jøss!
Ja,Resun 600 karet er lagd av plast.Forferdelige greier uff
Skulle ikke vært lov å selge slik dritt!
Hvilke negative sider er det ved et kar av plast?
Bare lurer jeg altså..
Tilfeldig bekjentskap
© Kent Evenrud
Reklame for plussmedlemskap