Piraya

Er det noen som hvet hvor stort akvarie 2 pirayaer trenger
Inaktiv bruker
Det kommer an på hvilken piraya du ønsker. Vimpelpiraya 720L, Rød skulderflekkpiraya 200L, Rødbukpiraya 200L, San Francisco piraya 900L, Diamant piraya 900L.

Og ALLE piraya lever i stim å bør derfor være flere enn 6.
Piraya
Eg er ikkje sikker på om det var rød belly men den er rød på magen
Inaktiv bruker
Da har du dessverre for lite akvarium til å holde Piraya.
Pygocentrus nattereri eller Rødbukpiraya / red belly piraya er den mest vanlige pirayaen i akvarie hobbien. Det er en stimfisk som kan bli relativt store. Jeg har hatt dem tidligere. Mine var 15-25 cm, men de blir enda større. Voksne individer bør ha ett akvarie på flere hundre liter.
Inaktiv bruker
Med andre ord, 100 Liter er for lite.
Fisk
Hvet dere noen fisker som passer i mit akvarie ??
Inaktiv bruker
Trykk på LINKEN så får du opp ei liste av fisker som kan passe i ditt akvarium, men så må du velge hvilke vannverdier du ønsker å ha.
Verskvanns hai
I et 870 liters akvarie trur du eg kan ha en ferskvanns hai.
Det finnes ingen ekte ferskvannshai, det nærmeste er rokker, som i og for seg er i familie med haier. Eller så har man bullshark som kan gå opp i elver, men de blir flere meter lange.

Det er mange ferskvannsfisk som heter noe med hai, men de er ikke ekte haier.

Du har sølvhai som som blir rundt 35 cm voksen og er en karpe fisk, og man har sølvhaimalle som blir samme størrelsen og som er en malle. Disse er relativt vanlige i akvarier, men de blir relativt store og egner seg ikke spessielt bra. Ungfisk kan gå fint, men de blir fort store.

Man har og rødfinnet sigarhai, paroonhai og haimalle som blir en meter eller større. disse trenger enorme akvarier.

Men med et 870 liters akvarie har du mulighet til og ha en rekke flotte fisk. Løp og kjøp akvariet...
Piraya
Hvor mange red belly pirayaer får eg plass i 870 liters akvarie
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap