Hvor lenge holder guppy/slørehale seg uten mat

Leser at større fisker greier seg fint i 14 dager uten mat når de er friske. Hva med mindre fisk som jeg anter Guppy og Slørhale faller under? Greier de en uke? eller mer?

Prøvde meg med en bit av slikt 14 dagers boks når jeg var borte en helg, den var ikke spist av. Og jeg skjønner nå at de nok ikke tar den før de blir veldig sultne, og derfor sikkert ikke vil bry seg med den på en helg. Om ikke så ville de overspist seg

Hva gjør man når man kommer tilbake, gir fôr som vanlig? noe ekstra? Bytte vann straks man kommer hjem?

Har 60 liters, med 7 fisker (zebra, guppy og slørhale)

Mvh
Kitzo
En uke er ikke noe problem, og du må ikke fore noe mer enn normalt når du kommer hjem. Å bytte vann kan være lurt, spesielt dersom noen av fiskene har dødd mens du var borte.
Til opplysning: Gullfisk kan bli over halvmeteren lange (om de får den plassen de faktisk trenger), skjønt en mer vanlig størrelse er 20-30 cm. Hvis fisken dør før den har nådd denne størrelsen, kan det være en indikasjon på at den ikke trivdes, f.eks. pga. plassmangel. Gullfisk passer altså ikke i en 60-liter. Anbefalt minimumsstørrerlse på akvariet for denne arten er 200 liter.
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Bjørkvist
Reklame for plussmedlemskap