Syk kampfisk

Hei.. For ca to uker siden så eg at det var finneråte på kampfisken min å en av fembanbarene mine. Fikk da noen tabletter som eg skulle gje i en uke uten å fore. Fembanbaren ble frisk, men kampfisken min har mistet mer av finnene sine og nå ser det ut som at den har fått svarte prikker på finnen.. Har også prøvd å bruke esha 2000 men føler at den ikkje har blitt noe bedre av det.. Skifter vann regelmessig.. Noen tips til hva eg kan gjere? Og hva det er som er gale med kampfisken?
Et bilde av kampfisken hadde gjort det letter å hjelpe. Hva heter medisinen du har brukt? Når fisk får ytre skader og det samtidig er dårlig vannkvalitet, så har det lett for å oppstå finneråte, sopp og infeksjoner.

Finneråte kureres ofte med hyppige vannbytter, helst hver dag. Vannbytter er forbyggende når det oppstår sår eller skader, og det hindrer utvikling av bakterielle infeksjoner.

Min kampfisk døde av finneråte. Den mistet deler av sløret og tilstanden ble bare verre og verre. Esha 2000 hjalp ikke hos meg heller, du får vel bare fortsette å ta hyppige vannbytter. Håper virkelig den blir frisk!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap