Hva med strømbrudd og akvariet..

Siden jeg er nybegynner i dette feltet så spør jeg i da jeg plutselig kom på denne problemstillingen. Greit å vite hva man skal gjøre om det oppstår....

Hva skjer hvis strømmen går - da stopper jo pumpa ( og yset - men sistnevnte regner jeg ikke med er noe krise). F.eks. hadde vi en vinter hvor strømmen var borte i flere timer. Er dette noe fare for akvariefiskene? Eller er vannet så godt regulert at noen timer uten den ikke vil være noe krise...?
Akvadama
Siden jeg er nybegynner i dette feltet så spør jeg i da jeg plutselig kom på denne problemstillingen. Greit å vite hva man skal gjøre om det oppstår.... ;-) Hva skjer hvis strømmen går - da stopper jo pumpa ( og yset - men sistnevnte regner jeg ikke med er noe krise). F.eks. hadde vi en vinter hvor strømmen var borte i flere timer. Er dette noe fare for akvariefiskene? Eller er vannet så godt regulert at noen timer uten den ikke vil være noe krise...?


I verste fall skal det gå greit et par dager uten pumpe som går i akvarie.
Skulle man være fri for pumpe over flere dager kan det være greit og ta mange vann bytter. Følge med nitrit verdiene i kare.

Det verste er vel vann temperaturen, hvis det blir kaldt i huse.
Men har man normal temperatur i rome der kare står, er det ikke den største krisen til og begynne med.

Er nok ikke helt enig med Roy her. Selv har jeg opplevd strømbrudd over 6 timer, da har hel... begynt. Vannskift på vannskift, fy f sier jeg bare Etter den opplevelsen, kjøpte jeg meg agregat.Vi som bor utenfor distriktene, kan jo oppleve perioder uten strøm, her hadde vi nå i sommer utbedring av kraftlinje, 10 dager uten strøm 8 timer i slengen. Nå er det slik spørsmål om både hvor belastet akvariet er med fisk som også er avgjørende.