Akvarie

kjøpt et nytt akvarie, det har vert gående en liten stund, satt oppi noen sebrafisker og de levde veldig bra. men i går kjøpte jeg to krabber og noen flere sebrafisker. alt så ut til å gå bra da jeg la meg i går, men når jeg våknet i dag(forsåvidt enda) så er de fleste fiskene ved overflaten,ser bleke ut og det virker som de gisper etter luft. trenger all hjelp som kan fås!
Innkjørt
Hei!

Har du kjørt inn akvariet i forkant eller kjøpt og umiddelbart fylt med fisk? Umiddelbart vil jeg si du bør få testet vannverdiene dine, evt iverksatt 30-50% vannskifte. Men først og fremst bør du måle vannverdier.
det var innkjørt før vi putta i fisk, men vi hadde 2stk sebrafisk og en algespiser i 2uker før de andre fiskene kom, og da gikk det helt fint. forstår ingenting

takk for tilbakemelding
Bytt mye vann og flytt filteret opp slik at det skaper mest mulig bevegelse i overflaten.
Sannsynligvis har ikke filteret nok bakterier til å ta seg av all skit som kommer.
Det som hjelper da er vannbytter. Bytt en 30-40% hver dag, inntill bakteriekulturen får kommet seg. Kjøp deg vanntester slik at du får testet verdiene dine selv.

Tusen takk for svar! Bytter nå vann gjevnlig og sørger for at de får rikelig med oksygen.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap