Gullfisk i hagedam!

Inaktiv bruker
Hei!
hvordan er det folk gjør det med gullfiskene om vinteren? for dammen min har bare ei grop som er litt dypere enn resten av dammen. Renna er bare 70 cm dyp og 40 cm bred. Og hvor store må de være for å bli kjønnmodne? Og lager gullfisk bobler i vannflata?

Hvor mange trur dere det kunne gått i denne dammen?
Jeg er rimelig fersk selv, men har en dam der det svømmer foreløpig 4 gullfisk. De har jeg nylig kjøpt akvarium til som vinterbolig. Vår dam er alt for grunn for bolig om vinteren, da vil alt fryse her hos oss.

Kjønnsmodne vet jeg ikke noe om, men er like spent som deg på svaret du evt får

Jeg har bare sett en gang at den ene gullfisken vår lagde bobler i overflaten, gikk inn og så om jeg fant noe på nettet og mener jeg kom til at det ikke er farlig i alle fall. Men har som sagt kun observert det bare en gang hos oss.

Hvor stor er dammen din? (i liter)
Heihei!
Flott dam du har!
Jeg er ikke erfaren selv, men har en lignende dam i hagen (ligger på siden min).
Den er på rundt 7000 liter og har 10 gullfisk og to små koi. Det går helt fint, men gullfskene yngler hele tiden. De var rundt 1 år da de ynglet mener jeg. Ang overvintring så har vi det dypere på noen steder samt en varmekolbe og oksygentilførsel. Vi bor ved Gardermoen. Alle klarte seg. Tok yngel inn for vinteren, men det er ikke å anbefale. De ble missdannete (kun de som var inne) og flere overlevde vinteren utendørs.

Anbefaler deg å søke litt rundt på denne siden: http://gullfiskene.net/forum/
Her kan du finne mye informasjon om det du spør om!

Lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Sivertsen
Reklame for plussmedlemskap