Nytt akvarium grått vann

Har akkurat kjøpt nytt akvarium og driver på og kjører det inn. Har ingen fisk i, bare grus og noen planter, samt bakterier, salt, aqua safe, noen kalksteiner og sånn kh-pulver. Da vi hadde oppi vannet ble det hvitt, dette tenkte vi var støv fra steinene. Men nå etter et døgn er vannet fremdeles ikke klart. Dette burde vel pumpa klart å ta seg av? Karet er 230 liter og pumpa skal tåle opp til 250 liter. Det er innvendig pumpe.
Grått vann
Hei
Og gratulerer med nytt akvarie. Etter slik jeg forstår det så har du fylt akvariumet med sand, bakterier ,planter steiner og kh pulver. Både partikler fra sanden og kh pulveret gir grått vann en stund. Kjører du inn akvariet med salmiak? I så tilfelle ville jeg ikke hatt i aqua safe. Dette fjerner klor fra vannet, og nitrifikasjonen trenger klor for å fungere. Lykke til videre.
pumpa er litt liten, man burde doble pumpekapasiteten i forhold til liter, så egentlig burde du ha en pumpe som tar 460L/t, så denne burde være minimum
hadde selv en slik i et 160l akvarie og var storfornøyd.
anders86
pumpa er litt liten, man burde doble pumpekapasiteten i forhold til liter, så egentlig burde du ha en pumpe som tar 460L/t, så denne burde være minimum [URLBLOCK1] hadde selv en slik i et 160l akvarie og var storfornøyd.

Tror nok du er litt vel langt ute på jordet nå anders86. Det er helt riktig at pumpa hans nok er i minste laget. Når fabrikk info sier noe ifht kapasitet, kan du nær dobble kapasiteten for å få noe ut av det. Du skriver 460 liter i timen? En så liten pumpe effekt ville jeg nok ikke brukt i et kar som er stort større enn 40 Liter. Kjører t.ek 600L/t i en 54L. Kan være at du mener at han skal ha en pumpe med samme kapasitet som til en 460L tank? Litt forskjell på tank str og pumpe styrke..... hehe.

Mener å ha lest et sted at pumpe kapasiteten skal være 10x str på karet, dvs 1000L/t i en 100L tank. Selvfølgelig ville dette variere litt i forhold til hva type fisk en har.

Kjøpte tidligere i dag selv en pumpe m kapasitet på 1400L/t til en 222L

Antar dette var en aldri så liten skriveLEIF fra din side. Ha en god natt

Leif
Tilfeldig bekjentskap
© Ir
Reklame for plussmedlemskap