Hvordan skal pumpa sitte?

Jeg har prøvd å finne svar på dette ved å søke i forumet, men svaret er tydeligvis så opplagt at alle andre har skjønt det av seg selv!
Jeg har et filter som har en tut på toppen som suger inn, og så blir det blåst ut et annet sted. Spørsmålet er: Skal tuten være over eller under vannoverflaten? Skal den suge inn luft eller vann?
Pumpe
Hei.
Du sier ikke vilket merke det er på pumpa. Jeg rekner med at det er en innvendig pumpe. Jeg har Fluval U4. Den har en tapp som jeg setter på den øverste utblåseren. Denne tappen skal stå over vann for å trekke inn luft. Men det er ikke et must med luft. Så lenge du stiller utblåseren slik at det blir god bevegelse i overflaten, Vil dette trekke inn luft i akvariumet.
Hei, takk for svar! Ja, det er en innvendig pumpe. Jeg vet ikke hva du mener med å "sette en tapp"? Er det en slags bryter? Og hvis pumpa trekker inn luft gjennom tuten, vil den da filtrere vannet og bygge opp bakteriefloraen i filteret?
DEt vanlige er at de suger inn vann nede, og pumper vannet ut gjennom det røret på toppen...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap