Vi har fått babyer:)

vi har fått guppy babyer bare hatt akvariet igang i 2 uker
artig.
jeg drev og skiftet vann (åsså har vi ett eget rom bak i hjørnet på ene siden i akvarie siden han vi kjøpte det har brukt det som saltvanns akvarium) åsså tenkte jeg bare ta ut alt vannet inni dette rommet for å fylle på nytt da jeg plutselig så noe.. ojj 3 små babyer vet ikke om jeg sugde opp noen før jeg så de men håper det 3 klarer seg
så knuste litt mat til de så får jeg dra på shopping i mårra å kjøpe sånn til å ta utenpå pumpa og mat til de, og kanskje sånn mose eller noen planter de kan gjemme seg i.
Men de er jo smarte som har gjemt seg inni der for de voksene kommr ikke inn dit siden det er gitter på toppen.

Noe mer å tenke på eller går det som det går?
Husk at med nok mat vokser yngel fort, så om de er lenge nok inni er det ikke sikkert de kommer seg ut igjen.
Du kan også kjøpe varmekolbe så sette på ca 23 til 24 grader Da vokser fisken veldig fort ! Men husk, når de er voksene må du skru ned igjen... Ellers dør de fort også :P
vi har 25 grader i vannet allerede.
og i dag har jeg vært og kjøpt baby mat, nettingstrømper og en liten pumpe så de blir sirkulasjon i vannet inni der, og det er åpent så jeg får tak i de om de blir for tykke til å svømme ut
åsså har jeg kjøpt noe gressplanter så de kan gjemme seg men tror de liker seg inni der.
Men lurer på å droppe den nettingstrømpa på pumpe utsuget for ser at mye dritt setter seg på istede for at det går inn som det skal. Satser på at de holder seg unna.
Og ett spørsmål til: om man ender opp med super mange yngel siden vi har jo 3 gutter og 8 jenter. og nå 5 babyer. kan man selge de til dyrebutikken e.l?
Helt Grønn
kan man selge de til dyrebutikken e.l?

Du må nok ha flere en 5 tenker jeg :P Men ja kanskje.... Spørs om de vil eller ikke, men går jo an å spørre, min far gjorde det når han var liten :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap