Fint kar for cory egg og oppvekst?

Lurer på hvor stort et kar for cory egg og oppvekst må være?
Takk for alle svar !
For klekking og små yngel trenger de ikke mange liter, men dersom du skal fore de opp til noen cm trenger du litt mer, så det er alt etter hva som er planen din.
Litt størrelse tenker jeg, har jo noen 50 befruktet egg er nå :P (Første gangen eggene er befruktet !)
Så si 43 liter ? Er det nok? Eller?
40l er ganske greit egentlig, jeg klekker min coryer i 30l kar. Det er en fordel om du bruker et luftdrevet filter, fôrer hyppig men lite i starten og bytter litt vann hver dag for hyppig vekst...

Å klekke i isbokser osv synes jeg blir for mye arbeid mht å holde vannverdiene på stell. 30-40l synes jeg er perfekt, da er det akkurat passe til at maten ikke forsvinner for yngelen og det krever heller ikke mye mht vannbytte så sant du bytter en dasj her og en dasj der...

Akkurat nå har jeg to 30l med 100-150 stk Hoplosternum yngel i hver, funker som bare det... Daglig vannbytte og når de er nådd 15mm flyttes de til større kar. Har fått opp en del hundre yngel av både Corydoras og Hoplosternum på denne måten.
Akkurat nå har jeg eggene i en liten boks, burde jeg flytte de med en gang nå ? Eller kan jeg vente til de klekker? (Nå vet ikke jeg mye om dette, for jeg er egentlig best på scalarer :P)
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap