"tåke" i nystartet akvarium

Hei...

Startet opp et nytt juwel vision 180L. i går (25.08). Vasket sanda ganske bra, og helte det i akvariet. Så tok jeg i litt vann, plantene, dekorasjoner og noen skifersteiner (kjøpt i butikk). Derretter helte jeg i resten av vannet, og alt ble helt "tåkete". Ventet til dagen etterpå, og trodde det skulle bedre seg over natta. Har nå snart stått i et døgn og er fortsatt ganske "tåkete". (muligens det har blitt litt bedre)

Er dette vanlig? Kan det være steinene? Skylte dem bare.

Eller er det noen tips som kan hjelpe?
dette har skjedd meg begge gangene jeg har startet opp et akvarium. virker som det er støv fra sanda og det gikk bort av seg selv etter en stund. tror jeg prøvde med det ene karret i 2 uker å finne ut hva det var, men endte opp med at jeg satt en ekstra fin svamp i filteret så ble det borte.
ps: kan være greit å koke alt du setter oppi
Samma hos meg. startet 240L Rio i går og det var klart som bare det når jeg la meg i går men nå i dag er det grått.
Regner med at dette gir seg etter en tid.

Nå skylte jeg ikke de hvite stenene i filtermaterialet alt for godt. bare skylte det lett. vet ikke om dette kan ha noen invirkning da dette sikkert er ristet og behandlet slik at det sikkert var en del støv i denne delen av filterelementet.


Tusen takk for svar. Ble litt roligere nå når jeg hørte det var flere med samme problem. Får vel bare vente å se hvordan det ble når "tåken" har blitt borte
Ganske vanlig problem, som regel kommer det av støv fra sanda. Vanskelig å vaske sanden så nøye at dette ikke skjer, men som nevnt over her, løser dette seg selv over litt tid. Hos meg tok det 2 dager i det ene karret, og litt over en uke i det andre.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap