Om algespisere

Hei
Noen som har tips om en algespisende fisk for et 110 liters som ikke blir så stor, ikke er bunnfisk pga. at bunnlaget i akvariet er miks av sand og grus og sikkert uegnet for dem, og som kan komme overrens med sverddrager og tetra kardinal..?
Kanskje litt vrient å få til..?
Er ikke Ancistrus en som skal ha fin sand og holder seg på bunnen? Det er jo mange sorter av den, men..?
Jeg har ikke sand hos mine, de trives godt til meg yngler å alt. Så tror ikke det har noe å si hva du har i bunnen
Aha....da er det jo litt enklere
Takk for innspill! Blir vel en eller annen ancistrus da, tenker jeg.
Ancistrus går fint. Ellers er otocinclus en veldig fin algespiser. Det er en stimfisk og trives best om de er minst 8 stk. De er lite på bunn, men henger gjerne på glasset og smatter på alger :o)
De høres jo artige ut
Takker for tipset! Alt skal vurderes
Ancistrus passer perfekt sammen med både sverddragere og kardinaltetra, men sverddragere og kardinaltetra passer overhodet ikke sammen Minst en av artene vil lide...
Det er jo ikke bra...
Tydeligvis noe begrenset hva de sier i butikken ja! De mente de går greit sammen.
Hva er grunnen til det? Har sett på vannverdiene og de er innenfor hos begge, ikke bedre jeg husker. Ser jo ut som de har det bra. Spiser og styrer på.
Verdier
Fra fiskebasen:

Kardinaltetra
PH i vannet: 4.0 - 6.0
GH (Hardhet): 0 - 8o dH

Sverddrager
PH i vannet: 7.0 - 8.0
GH (Hardhet): 9 - 19o dH

Sliter med feil verdier på kardinalene mine jeg og..
Ops....har visst lest litt skeivt jeg. Det var jo trasig.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap