Enslig liten praktbotia, vil den ta palett-ungene?

Har et akvarie på 240 der bl.annet et par palettciklider har fått noen unger..
Fikk en enslig praktbotia av svigerinnen min.
Kan jeg ha praktbotiaen i akvariet, eller vil den ta palett-ungene?
Har scalarer, sølvhaier, stimfisker, ancistrus, glassmalle, inka-ciklider ++ i akvariet fra før i tillegg til palettene..
Trenger litt råd fort da praktbotiaen fortsatt går i bøtta med vann i påvente om å få nytt hjem..
Håper ikke Praktbotiaene fortsatt går i bøtta nå. Praktbotia vil nok ikke ta palettyngel, men scalare og sølvhai er garantert å ta dem.
Det du her har er det som kalles et selskaps kar, jeg kaller det fiskesuppe. Dvs en herlig blanding fisk hvor yngler med stor sannsynlighet vil bli spist av en av de andre artene.

Praktbotiaen er nok det minste problemet du har i det karet der. Når en har selskaps kar med en slik blanding av fisk, må du nok desverre se langt etter at yngler blir mer enn noen dager gamle. Skal du beholde yngler, må disse suges opp og has over i et oppvekstkar/yngelkar.

Driver selv med Apistogramma og vet hva de krever av plass. Du har mao minimum 2 par med dvergciklider som egentlig er nok i ditt kar. Du ramser opp en del fisk og i tillegg skriver du ++. Jeg tror jeg skulle vært en ganske så stor optimist om jeg skulle tro det overlevde yngler i det karet til en viss alder, desverre.

Bare Apistogramma paret ditt er anbefalt til minimum 100L, og da kan du regne på resten selv. Selvfølgelig håper jeg det går bra, men har liten tro på det

Lykke til
Hei! Praktbotia blir en stor fisk og krever mye plass...etterhvert. Det var ikke poenget mitt, jeg vil bare råde deg til å kjøpe flere, når du likevel har en. De er sosiale fisker som bør holdes i gruppe. Anbefaler deg minst 3, helst flere. Utrolig festlige fisker, som er morsomme og nyttige i akvariet. Mine er helt harmløse.
Jeg er enig i at yngelen din lever et farlig liv i lage de andre fiskene. Jeg er ingen ekspert, men dette er mine erfaringer Lykke til!
Pga diverse ble det til at sølvhaiene mine gikk sammen med palettyngelen. Jeg mista ikke en eneste yngel av det. Forventet det, men det var dessverre ikke mulig å skille dem ut. Foreldrene passet godt nok på og masse gjemmesteder. Sølvhaien kom ikke i nærheten.

Pratkbotia har jeg ikke stor nok plass til så den vet jeg lite om hvordan er.

Lykke til med yngel og ny fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap