Hei nitritt test

Hei tok en sånn nitritt dråpe test og den lå helt øverst på det gule er det nitritt da ? Og må jeg skifte vann ?
Hjelp
Det er en Tetra Nitritt dråpe test og testen viste helt øverst på gul er det nitritt da eller er den bra ?
Du må se på skalaen som følger med.
Ja sett på skalan og fargen viser fargen som er helt oppe på skalaen lyse gult..Men vet ikke hva det vil si
Hvilke tall står på skalaen da? Det skal være 0 målbar nitritt...
Renathe Helen Olsen
Ja sett på skalan og fargen viser fargen som er helt oppe på skalaen lyse gult..Men vet ikke hva det vil si



Den øverste rubrikken på din test viser gult
Den øverste rubrikken på din test viser gult mindre enn03mg/l
Neste er orange og viser 03
neste felt viser litt mere rødaktig og 08
Har samme dråpetest, og der betyr gult "mindre enn 0.3 mg/l".
Uten at jeg vet det, vil jeg tippe at du har Tetra dråpetest. Den er ikke mer fingradet enn at den viser mindre enn 0,3. Hvis du bruker dråpetest fra JBL, som er betydelig mer nøyaktig inndelt, vil du se at 0,3 allerede er godt innenfor det JBL definerer som farlig mye NO2.
Hei Gh 3 dråper så grønn og Kh 4 dråper så gul Tetra test forstod det sånn at dette er bra ?
Kjenner ikke skalaen på Tetra, men for GH og KH er dette helt sikkert fint, avhengig av fiskeart.. Dette har imidlertid ikke noe med nitritt å gjøre, bare for å være helt klar på det.
Har sverddragere guppy .sebrafisk.black molly .platy,polka dot botia. Sitter bare med mobilen da pc er gåen derfot spør jeg mye vanskelig å søke.
Når du angir farge på testen er det også viktig hvilket fabrikat testen er. Alle produsentene har forskjellige skalaer og farger. Den mest detaljerte er nok JBL som nevnt ovenfor. Tetra har valgt en grøvre skala, der det er lite detaljering på de lave verdiene. Testen viser imidlertid tydelig fargeforskjell fra nitrittfritt til 0,1 og videre oppover til neste farge på kartet, men det er ikke mulig å lese av verdien siden det ikke er noe å sammenligne med. Starter med gul som egentlig har et lite grønnskjær ned nitrittfritt vann, og får stadig mer innslag av rødt etter hvert som verdien stiger til rent orange ved 0,3. Sammenlignet med JBL i kar der det var meget lave verdier med nitritt, men målbare, og Tetra sin test endret også farge med svak endring mot orange.
Hei!
Jeg har også tetratester, men ble, som deg, usikker på om disse var nøyaktig nok ved den lyseste gulfarga. Før jeg bestilte mer nøyaktige tester, ble min løsning å måle vannet i springen for å se om det ble samme lysgule farge som akvarievannet. Jeg gikk da ut fra at nitritt var =0, og da den nye dråpetesten kom, stemte dette. Jeg bestilte API vanntester fra ebay, søkte på "pet supplies" - "aquarium" - "water test".
Jeg krysset av for "buy now" og "free shipping". NO2 (nitritt ) - testen kosten 12 dollar. (de hadde de fleste andre typer vanntester fra samme selger) Pass bare på at prisen for varene er under kr 200, for å unngå toll, og ved gratis frakt lager jeg ei bestilling for hvert produkt. Betaler 100% trygt via Paypal.
Jeg er 100% fornøyd med testene, som er helt nøyaktige, og det var kjapt levert i postkassen. Og som sagt, ingen frakt.
Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap