Krise! ang. gullfisk

En venninne av min mor skulle kvitte seg med akvariet, og hun hadde 6 sørhalegullfisk hun enten skulle skylle ned i toalettet eller gi bort. Jeg sa ja til å ta de imot, da jeg synes veldig synd på de.

Jeg har et 120 l og et 60 liters akvarium, og siden 60 litern sto tom, puttet jeg de i dette. Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre, for jeg ser jo at dette er altfor lite for de fiskene. Jeg blir helt fortvilet av å se på dem svømme rundt i det lille karet

Har dere noe tips til hva jeg kan gjøre med dette? Nå ser jeg egentlig ingen annen utvei enn å avlive dem
Skylle dem ned i do?? Stakkars...

Gullfisker kan bli opp til 38cm og trenger stor stor plass, minst 200liter.
Så enten har du vel bare 2 muligheter Kjøpe større akvarium eller legge dem ut på Rubrikk her inne. Ja du kan jo også prøve med finn.no. Kan kanskje være lurt å nevne at man trenger stor plass på finn.no for har sett at mange putter dem i fiskeboller.
Jeg vet de kan bli ganske store, og da synes jeg det er fælt å ha de i det lille akvariet mitt. Har ikke økonomi til å kjøpe meg et større kar for øyeblikket heller..

Jeg la ut en annonse på rubrikk da. Så hvis noen hvil ha 6 gulfisk, hyl ut!
Du kan jo evt kontakte noen dyrebutikker imorgen og se om de vil ta alle eller noen inn. Det er ikke så veldig ofte de gjør det, men det kan jo hende at noen gjør det.
Takk for svar Cathy!

Jeg tenker jeg skal gjøre det imorgen. Jeg krysser fingrene for at noen vil ha disse flotte fiskene
Det er forbudt å skylle fisk ned i do! Og så er det skikkelig grusomt...

Gullfisk tåler jo kaldt vann, så de kan overleve ei stund i kloakken. Forferdelig død spør du meg...
Det er jeg helt enig i Sissimor, derfor jeg tok dem med hjem. Nå har jeg kommet i kontakt med noen med et 240 l som vil ha dem, så da får de sikkert et fint liv allikevel
Så flott at det ordner seg
Det er det De fortjener et godt liv som alle andre!
Du får i allefall godt karma nå.. hehe. Du kunne evt. ha gitt dem til en dyrebutikk, hadde du vært heldig hadde du fått litt fiske fôr for dem også.
Fôr fikk jeg nok av fra hun jeg fikk fiskene av, hehe
Men god karma er alltid bra å ha!
For et menneske. Lurer på om det ville vært akseptabelt å gå sånn fram for å bli kvitt kattunger.

"Hvis ingen overtar disse kattungene fra meg innen torsdag, kommer jeg til å begrave dem levende i hagen."

Ingen hadde reagert på det, vel?
Ja du sier noe der Kampfisk.

Nå har de nye eierne akkurat vært å hentet de, så nå får de nok det fint Det lettet et ungt hjerte hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap