Hva slags sneglespiser?

50 liters akvariet mitt er invadert av snegler!!!

hva slags sneglespiser er lurt å ha i et så lite kar??
Hei du har en snegle som spiser snegler husker ikke akkurat nå hva den heter dessverre
Hvilke andre fisk har du? Forer du mye? Vanlige "pest-snegler" (lymnea peregra) kommer ofte av at det blir liggende matrester. De er nyttedyr forsåvidt og spiser matrester, alger og diverse "søppel" som kan forurense.. Sånn sett er de gode å ha! De kommer også fra ny-kjøpte planter, og det er vel her de kanskje oftest "reiser" fra ett akvarie til et annet. Men som sagt, de er ikke farlige, de er harmløse algespisere!

Jeg ser nesten aldri en eneste pest-snegle i det ene karet mitt, der er det ingen som spiser snegler, men det er lite mat/spiselige alger og de får konkurranse av sandsneglene mine, som spiser det som er på bunnen, og i tillegg snur og vender på sanda for å unngå gasser.


Om du er virkelig plaget med disse sneglene og vil ha en kjapp løsning, er jegersnegle kanskje et godt valg. Men disse tar vel andre snegler også tror jeg! Finner sikker masse info ang dette om du søker på forumet


Asiatiske jegersnegler er effektive.
Botia er dyktige sneglespisere, men de bør ha god plass. Det kan jo være greit å lese litt om det fins en art som passer hos deg?
Æsj, pestsnegler er noe herk.
Polkadot botia;))
Nydelig og livlige fisk. elsker snegler. spes. pestsnegler. sistevalget er faktisk sandsnegler. har de sjøl. alle uønsket snegler kaster eg i d karet. men det er faktisk litt sandsnegler der så overlever
I et så pass lite kar tror jeg nok at jeg vil anbefale jegersnegler.
De er effektive og dekorative
vi endte opp med kloreker. og fytti de er effektive. alle sneglene er borte.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap