Black ghost tips og info

Vi har tenkt å kjøpe et 300-400 liters akvarium. Jeg er en nybegynner som har bare drevet med guppy og platy og noen tetraer. Men nå vil mamma og pappa ha et finere akvarium hjemme. Jeg har tenkt på å kjøpe kanskje en black ghost men er litt usikker. Jeg har lest masse om den allerede og vet de generelle ting som jeg må forbedre meg på.

Men, jeg fremdeles lurer på, er det lurt for meg, som er nybegynner å ha en black ghost? Hvor vanskelig er det å ta være på den? Koster det mye for mat til den blir voksen?

Hvis den er for vanskelig for en ny begynner, hva kan være lurt å ha i et stort akvarium? Jeg vil egentlig heller ha en fisk som blir stor enn å ha masse forskjellige fisker. Da trenger jeg ikke å ha noen ekstra akvarier hvis noen av fiskene blir syke og må isoleres.

Er det noen her som har erfaring med Black ghost? og kan kanskje fortelle meg hvordan å behandle dem. Og hva bør jeg forbedre meg på, som for eks. sykdom, etc.

Også en ting til, hva slags algespisere kan en black ghost være sammen med?
Aner ikke mer om den annet enn det som står i basen her, og der står det at den blir stor, og minimums akvariestrl er 720 liter. Så dersom 300-400 liter er det som står till rådighet ville jeg gått for noe annet.

Mye fin fisk som passer i den akvariestrl. Kommer litt an på hva du liker da.
Ett tips er å finne ut hva slags vann som er i krana hjemme, og legge inn verdiene du får etter måling i søkefunksjonen i kunnskapsbasen her, så får du ett lettere fiskehold, enn å måtte justere dette.
Hei!
Håper ikke dette er litt seint ute..

Jeg har selv lite erfaring med andre fisk enn fek.s. gullfisk, men holder allerede på med et saltvannsprosjekt.

Jeg planlegger også å senere, kjøpe et kar på litt over 400 l. (har peket ut et) for å så skaffe to black ghost. Jeg har også allerede forberedt meg selv om det kommer til å bli lenge til.