Akvariet lekker! =( Hjelp!!!!

Jadaaa...
Idag har akvariet mitt på 50 liter begynt å lekke. =(
Bordet akvariet står på blir ihvertfall bløtt.
Er ikke mye som kommer men nok til at jeg må tørke innimellom.
Kan ikke se at det kommer noe fra noen synlige skjøter, så kommer nok fra bunnen.

Hva gjør jeg nå????

Har du et annet kar du kan legge fisker, pumpe og kolbe over i?
Du er vel nødt til å få tømt det og sjekke hvor det lekker for å få tettet det igjen.
Hadde tømt det jeg,før alt er på gulvet. Mye vann.
Nå vet jeg ikke helt hvilket akvarie du har, men det er ikke sikkert at det kommer fra selve glasset. Jeg opplevde selv noe lignende. Men for meg så kom det fra topplokket. Dvs kondens som istedetfor å renne ned i akvarie, rant utenfor. Var veldig enkelt å fikse for min del.

Så sjekk akvariet nøye slik at du kan se om det kan komme fra topplokket.

Dersom det kommer fra skjøt, så MÅ du tømme det så fort som mulig for 50l med vann utover gulv er ganske mye vann.
LETTA!!!!!
er kondens fra lokket bare. pheeew.
hvordan kan jeg fikse dette??
angelsdocry
LETTA!!!!! er kondens fra lokket bare. pheeew. hvordan kan jeg fikse dette??


Stooor lettelse vil jeg tro Det var det vi hadde også, og jeg som var så redd for noe annet. Pr nå er tempen her senket litt og lufter litt så vi ikke har hatt no mer, men burde sikkert gjort et eller annet, bare litt usikker på hva.
angelsdocry
LETTA!!!!! er kondens fra lokket bare. pheeew. hvordan kan jeg fikse dette??


Veldig bra at det kun er kondens. Hva du kan gjøre er ikke så lett å si, for jeg vet ikke hvordan akvariet ser ut. Men jeg kan si hva jeg gjorde. Jeg har innebygd filter øverst mot lokket. Den ene klypen bak på filteret var ikke helt ok, slik at det lakk litt vann ut av filteret og mot lokket i bakkant. Jeg trengte kun å fikse klypen, så var alt ok.

Det du må se er om det kommer vann langs kant på akvariet. Det skal i utg.pkt da renne ned igjen i akvariet. Det er også mulig å legge en gummikant øverst i akvariet for å tette litt. Kun tips altså.

Kortsiktig vil jeg åpnet matluke dersom du har, evnt justert temp litt ned. Men nå har jeg ikke peiling på hvilke fisk du har.
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Krystad
Reklame for plussmedlemskap